تخفیفات محصولات بهداشتی با عضویت در ”سینامگ”

15% تا 70% تخفیف ویژه مشترکین از داروخانه آنلاین داروچی

۸ خواص حیاتی کلسیم برای بدن

۸ خواص مهم کلسیم برای بدن چیست؟

در این مقاله میخواهیم درباره ۸ خواص مهم کلسیم صحبت کنیم، پس با سینا مگ همراه باشید:

کلسیم یک ماده مغذی مهم است که بدن شما برای بسیاری از عملکردهای اساسی به آن نیاز دارد.

۸ ویژگی مهم کلسیم برای بدن | سینامگ

۱ـ کلسیم در عملکردهای بدن شما نقش دارد

کلسیم در بسیاری از عملکردهای اساسی بدن شما نقش دارد. بدن شما برای گردش خون، حرکت عضلات و ترشح هورمون ها به آن نیاز دارد و همچنین به انتقال پیام از مغز به سایر قسمت های بدن کمک می کند.

کلسیم نیز قسمت عمده ای از سلامت دندان و استخوان است. استخوانهای شما را محکم و متراکم می کند. شما می توانید استخوان های خود را مخزن این ماده مهم بدن خود بدانید. اگر در رژیم غذایی خود کلسیم کافی دریافت نکنید ، بدن آن را از استخوان های شما می گیرد.

۲ـ بدن انسان امکان تولید کلسیم ندارد

بدن شما کلسیم تولید نمی کند، بنابراین برای تأمین کلسیم مورد نیاز خود باید به رژیم خود اعتماد کنید. غذاهایی که این ماده را زیادی دارند عبارتند از:
-محصولات لبنی مانند شیر ، پنیر و ماست
-سبزیجات سبز تیره مانند کلم پیچ، اسفناج، و کلم بروکلی
-لوبیا سفید
-ساردین
-نان، غلات ، محصولات سویا و آب پرتقال غنی شده با کلسیم.

۸ ویژگی حیاتی کلسیم برای بدن | سینامگ

۳ـ برای جذب کلسیم به ویتامین د نیاز دارید

بدن شما برای جذب کلسیم به ویتامین د نیاز دارد. این بدان معناست که اگر ویتامین د کمی داشته باشید از رژیم غذایی غنی از کلسیم کاملاً بهره مند نخواهید شد.

شما می توانید ویتامین د را از غذاهای خاص مانند ماهی آزاد، زرده تخم مرغ و برخی از قارچ ها دریافت کنید. مانند کلسیم ، در برخی از محصولات غذایی ویتامین د به آنها اضافه می شود. به عنوان مثال، شیر اغلب ویتامین د اضافه می کند.

آفتاب بهترین منبع ویتامین د شماست ، پوست شما در معرض آفتاب به طور طبیعی ویتامین د تولید می کند. کسانی که پوست تیره دارند نیز ویتامین د تولید نمی کنند، بنابراین ممکن است مکمل ها برای جلوگیری از کمبود لازم باشند.

۴- کلسیم برای خانمها از اهمیت بیشتری برخوردار است

چندین مطالعه نشان می دهد که کلسیم ممکن است علائم سندرم قبل از قاعدگی (PMS) را کاهش دهد. این منبع معتبر نتیجه گیری کرد که زنان مبتلا به PMS میزان کلسیم و منیزیم کمتری دارند و سطح سرمی آنها کمتر است.

۵ـ مقدار پیشنهادی مصرف کلسیم به سن شما بستگی دارد

چگونه می فهمید که کلسیم کافی دریافت می کنید؟ موسسه ملی بهداشت (NIH) می گوید بزرگسالان باید هر روز ۱۰۰۰ میلی گرم دریافت کنند موسسه ملی بهداشت برای زنان بالای ۵۰ سال و در دوران بارداری و شیردهی ۱۲۰۰ میلی گرم در روز توصیه می کند.

یک فنجان شیر بدون چربی، کم چربی یا کامل حاوی حدود ۳۰۰ میلی گرم کلسیم است. راهنمای مفید UCSF را بررسی کنید تا ببینید مقدار زیادی کلسیم در بسیاری از غذاهای معمول وجود دارد.

۶- کمبود کلسیم می تواند منجر به سایر مشکلات جسمی می شود

برای بزرگسالان، مقدار کم کلسیم می تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان یا استخوان های ضعیف که به راحتی شکست می شوند را افزایش دهد. پوکی استخوان به ویژه در زنان مسن شایع است ، به همین دلیل موسسه ملی بهداشت توصیه می کند که آنها کلسیم بیشتری نسبت به مردان دیگر مصرف کنند.

کلسیم در هنگام رشد و رشد برای کودکان ضروری است. کودکانی که به اندازه کافی آن را دریافت نمی کنند ممکن است به قد کامل بالقوه رشد نکنند و یا سایر مشکلات سلامتی را نداشته باشند.

۷- مکمل های کلسیم می توانند به شما در جذب بیشتر مواد مناسب دیگر کمک کنند

همه افراد کلسیم مورد نیاز خود را فقط از طریق رژیم غذایی تأمین نمی کنند. اگر اهل تحمل لاکتوز، وگان یا فقط طرفدار محصولات لبنی نیستید ، دریافت آن کافی در رژیم غذایی برای شما دشوار است.

یک مکمل کلسیم می تواند به افزودن آن به رژیم غذایی کمک کند. کربنات کلسیم و سیترات کلسیم دو نوع توصیه شده این مکمل هستند.

کربنات کلسیم ارزان تر و متداول تر است. این ماده را می توان در بیشتر داروهای ضد اسید یافت. برای اینکه بتواند به خوبی کار کند ، باید همراه غذا مصرف شود.

سیترات کلسیم نیازی به مصرف غذا نیست و ممکن است توسط افراد مسن با سطح اسید معده کمتر جذب شود.

توجه داشته باشید که این مکمل ها عوارض جانبی دارند. ممکن است دچار یبوست، گاز و نفخ شوید. این مکمل ها همچنین ممکن است در توانایی بدن شما در جذب سایر مواد مغذی یا داروها تداخل ایجاد کنند. قبل از شروع هرگونه مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

۸- کلسیم زیاد می تواند اثرات منفی داشته باشد

با هر ماده معدنی یا ماده مغذی، مهم است که مقدار مناسب را دریافت کنید. کلسیم زیاد می تواند عوارض جانبی منفی داشته باشد.

علائمی مانند یبوست، گاز و نفخ ممکن است نشان دهد که بیش از حد آن دریافت می کنید.

کلسیم اضافی همچنین ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد. در موارد نادر باعث رسوب آن در خون شما شود و به این حالت هیپرکلسمی گفته می شود.

برخی از پزشکان فکر می کنند که مصرف مکمل های این ماده می تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد ، اما برخی دیگر با این نظر مخالف هستند. در حال حاضر ، تحقیقات بیشتری برای درک چگونگی تأثیر این نوع مکمل ها بر سلامت قلب لازم است.

نتیجه گیری

کلسیم ماده بسیار مهمی هست که بدن قادر به تامین آن نیست و باید یا به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از طریق مواد مغذی مثل سبزیجات دریافت کند
شما باید به میزان این ماده در بدن خود توجه داشته باشید و حتما قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت نمایید.
شما می توانید با تهیه قرص های جوشان کلسیم، کمبود این ماده مغذی را در بدن جبران نمایید.
شما چه راه کارهایی پیشنهاد می کنید؟

منبع:

https://www.healthline.com/health/8-fast-facts-about-calcium

آنچه خواهید خواند

0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x