تخفیفات محصولات بهداشتی با عضویت در ”سینامگ”

15% تا 70% تخفیف ویژه مشترکین از داروخانه آنلاین داروچی

سلامت زندگی

یک سبک زندگی سالم فقط رژیم و ورزش نیست. امروز ما مولفه های داشتن یک سبک زندگی سالم و چگونگی مهم داشتن یک زندگی متعادل را مرور می کنیم. به طور کلی، بیشتر موافقت می کنند که یک فرد سالم سیگار نکشد، وزن مناسبی داشته باشد، یک رژیم غذایی سالم متعادل داشته باشد، مثبت فکر کند، احساس آرامش کند، به طور منظم ورزش کند، روابط خوبی داشته باشد و از تعادل زندگی خوبی برخوردار باشد.

شاید باید با تلاش برای بررسی چند تعریف برای کلمه – سبک زندگی شروع کرد. در تعریفی در فرهنگ لغت انگلیسی میراث آمریکایی آمده است: “روشی برای زندگی یا سبک زندگی که بیانگر نگرش ها و ارزش های یک فرد یا گروه باشد”.

تعریف سبک زندگی سالم

سازمان بهداشت جهانی در سال ۱۹۴۶ سلامتی را به عنوان “وضعیت کامل سلامت روانی، جسمی و اجتماعی نه فقط عدم بیماری” تعریف کرد.

ویکی پدیا سبک زندگی را به عنوان شیوه زندگی یک شخص تعریف می کند. این شامل الگوهای روابط اجتماعی، مصرف، سرگرمی و لباس است. سبک زندگی معمولاً بیانگر نگرش ها، ارزش ها یا جهان بینی فرد است. سبک زندگی سالم معمولاً به عنوان “زندگی متعادل” توصیف می شود که در آن فرد “انتخاب های خردمندانه” انجام می دهد.

تعریف نهایی از سبک زندگی این است: تجمیع تصمیمات افراد که بر سلامتی آنها تأثیر می گذارد و آنها بر آنها کنترل دارند.

سلامت زندگی عبارت است از پذیرفتن مسئولیت تصمیمات و انتخاب هوشمندانه سلامت برای امروز و آینده. بنابراین زندگی سالم شامل موارد زیر است:

فیزیک بدن به چه موارد بستگی دارد؟ 

-تغذیه خوب، خوردن درست
-داشتن تناسب اندام، ورزش مفید
-استراحت کافی
-مدیریت استرس مناسب

شما باید صفات و ویژگی های زیر را در خود پرورش بدهید.

-بخشش
-عشق و شفقت
-شما باید بخندید و خوشبختی را تجربه کنید.
-شما به روابط شاد با خود و دیگران احتیاج دارید.

ذهن شما باید از نظر عاطفی سلامت باشد

-نگرشهای خود حمایت کننده
-افکار و دیدگاه های مثبت
-تصویر مثبت از خود

سلامتی روحی به چه معناست؟

-آرامش درونی
-گشودگی به خلاقیت شما
-به آگاهی درونی خود اعتماد کنید

و تمام جنبه های خود شخص باید برای رسیدن به سلامتی هماهنگ باشد، بنابراین شما باید یک زندگی متعادل ایجاد کنید

چرا سلامت زندگی مهم است؟

سبک زندگی سالم منبعی ارزشمند برای کاهش بروز و تأثیر مشکلات سلامتی، بهبودی، کنار آمدن با عوامل استرس زا در زندگی و بهبود کیفیت زندگی است. مجموعه ای از شواهد علمی در حال رشد است که نشان می دهد سبک زندگی ما سهم بزرگی در سلامت ما دارد. از چیزهایی که می خوریم و می نوشیم، تا میزان ورزش، و اینکه آیا سیگار می کشیم یا مواد مخدر مصرف می کنیم، همه نه تنها از نظر امید به زندگی، بلکه تا چه مدت می توانیم بدون زندگی در یک بیماری مزمن، سلامتی ما را تحت تأثیر قرار دهیم.

شرایطی مانند بیماری های قلبی، سرطان، دیابت، بیماری های مفصلی و بیماری های روانی مسئول تعداد زیادی از مرگ و میرها و معلولیت ها است. در حال حاضر، ما تقریباً منحصراً به ارائه مراقبت های بالینی توسط متخصصین بهداشتی بسیار آموزش دیده به عنوان استراتژی اصلی خود برای مقابله با این شرایط اعتماد می کنیم. با داشتن یک سبک زندگی سالم می توان از بسیاری از مشکلات سلامتی پیشگیری یا حداقل وقوع آنها را به تعویق انداخت.

گروه سینامگ که زیر مجموعه شرکت سینا پیشگام دارو نوین است، همواره جهت سهولت هموطنان عزیز تمام مطالبی که در راستای زندگی سالم با کیفیت تر است را، از منابع مناسب و درست گردآوری و ترجمه می کند.

منبع

bouldersausage.com

سلامت زندگی
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x