چرا کلسیم در بدن نقش مهمی دارد ؟

چرا کلسیم در بدن نقش مهمی دارد ؟

در این مقاله می خواهیم درباره نقش کلسیم در بدن صحبت کنیم پس با سینامگ همراه باشید:

کلسیم یک ماده مغذی مهم است که بدن شما برای بسیاری از عملکردهای اساسی به آن نیاز دارد.

چرا به کلسیم نیاز داریم | مجله سلامت سینا مگ

۱. کلسیم در عملکرد بدن شما نقش دارد

کلسیم در بسیاری از عملکردهای اساسی بدن شما نقش دارد. بدن شما برای گردش خون، حرکت عضلات و ترشح هورمون ها به کلسیم نیاز دارد. کلسیم همچنین به انتقال پیام ها از مغز به سایر قسمت های بدن کمک می کند. کلسیم بخش مهمی از سلامت دندان ها و استخوان ها نیز هست. استخوان های شما را قوی و متراکم می کند.

شما می توانید استخوان های خود را به عنوان مخزن کلسیم بدن خود در نظر بگیرید. اگر در رژیم غذایی خود کلسیم کافی دریافت نکنید، بدن شما آن را از استخوان های شما می گیرد.

۲ بدن شما کلسیم تولید نمی کند

بدن شما کلسیم تولید نمی کند، بنابراین برای دریافت کلسیم مورد نیاز باید به رژیم غذایی و مکمل های غذایی خود تکیه کنید. غذاهایی که کلسیم بالایی دارند عبارتند از: محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست سبزیجات سبز تیره مانند کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی لوبیا سفید ساردین نان های غنی شده با کلسیم، غلات، محصولات سویا و آب پرتقال.

۳-برای جذب کلسیم به ویتامین D نیاز دارید بدن شما برای جذب کلسیم به ویتامین D نیاز دارد.

این بدان معناست که اگر ویتامین D کم دارید، از یک رژیم غذایی غنی از کلسیم به طور کامل بهره نخواهید برد. شما می توانید ویتامین D را از غذاهای خاصی مانند ماهی قزل آلا، زرده تخم مرغ و برخی از قارچ ها دریافت کنید. مانند کلسیم، برخی از محصولات غذایی دارای ویتامین D هستند. به عنوان مثال، شیر اغلب دارای ویتامین D است. نور خورشید بهترین منبع ویتامین D شماست. پوست شما به طور طبیعی وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیرد ویتامین D تولید می کند. افرادی که پوست تیره‌تری دارند ویتامین D را نیز تولید نمی‌کنند، بنابراین ممکن است مکمل‌ها برای جلوگیری از کمبود آن ضروری باشند. همچنین شما می توانید ویتامین D3 سانی ول شرکت سینا پیشگام را برای مصرف روزانه خود از داروخانه آنلاین داروچی تهیه نمایید.

۴. کلسیم برای زنان اهمیت بیشتری دارد

چندین مطالعه نشان می دهد که کلسیم ممکن است علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) را کاهش دهد. این مطالعه منبع معتبر به این نتیجه رسید که زنان مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی دریافت کمتری از کلسیم و منیزیم و سطوح سرمی کمتری دارند.

۵. مقدار توصیه شده بستگی به سن شما دارد چگونه متوجه می شوید که کلسیم کافی دریافت می کنید؟

منبع معتبر مؤسسه ملی بهداشت (NIH) می گوید که بزرگسالان باید روزانه ۱۰۰۰میلی گرم دریافت کنند. برای زنان بالای ۵۰ سال و در دوران بارداری و شیردهی، NIH روزانه ۱۲۰۰ میلی گرم را توصیه می کند. یک فنجان شیر بدون چربی، کم چرب یا کامل حاوی حدود ۳۰۰ میلی گرم کلسیم است. راهنمای مفید UCSF را برای مشاهده میزان کلسیم در بسیاری از غذاهای رایج بررسی کنید.


۶- کمبود کلسیم می تواند منجر به سایر مشکلات سلامتی شود کمبود کلسیم می تواند منجر به سایر مشکلات سلامتی شود.

برای بزرگسالان، کلسیم بسیار کم می تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان یا استخوان های ضعیف و متخلخلی را که به راحتی می شکنند، افزایش دهد. پوکی استخوان به ویژه در زنان مسن شایع است، به همین دلیل است که NIH توصیه می کند که کلسیم بیشتری نسبت به همتایان مرد خود مصرف کنند. کلسیم برای کودکان هنگام رشد و تکامل ضروری است. کودکانی که کلسیم کافی دریافت نمی کنند ممکن است به قد بالقوه خود رشد نکنند یا به سایر مشکلات سلامتی مبتلا شوند.

۷- مکمل های کلسیم می توانند به شما در دریافت مقدار مناسب کمک کنند

همه افراد کلسیم مورد نیاز خود را تنها از طریق رژیم غذایی دریافت نمی کنند. اگر دچار عدم تحمل لاکتوز، گیاهخواری یا فقط طرفدار محصولات لبنی نیستید، ممکن است دریافت کلسیم کافی در رژیم غذایی برایتان دشوار باشد. مکمل کلسیم می تواند به اضافه کردن کلسیم به رژیم غذایی شما کمک کند. کربنات کلسیم و سیترات کلسیم دو فرم توصیه شده مکمل های کلسیم هستند. کربنات کلسیم ارزان تر و رایج تر است. در اکثر داروهای ضد اسید می توان آن را یافت. برای اینکه خوب عمل کند باید همراه غذا مصرف شود. سیترات کلسیم نیازی به مصرف با غذا ندارد و ممکن است توسط افراد مسن با سطوح پایین اسید معده بهتر جذب شود. توجه داشته باشید که مکمل های کلسیم عوارض جانبی دارند. ممکن است دچار یبوست، گاز معده و نفخ شوید. مکمل ها همچنین ممکن است با توانایی بدن شما برای جذب سایر مواد مغذی یا داروها تداخل داشته باشند. قبل از شروع هر مکملی با پزشک خود مشورت کنید

۸. کلسیم بیش از حد می تواند اثرات منفی داشته باشد

با هر ماده معدنی یا مغذی، دریافت مقدار مناسب مهم است. کلسیم بیش از حد می تواند عوارض جانبی منفی داشته باشد. علائمی مانند یبوست، گاز و نفخ ممکن است نشان دهنده دریافت بیش از حد کلسیم باشد. کلسیم اضافی نیز ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد. در موارد نادر، کلسیم بیش از حد می تواند باعث رسوب کلسیم در خون شما شود. این هیپرکلسمی نامیده می شود. برخی از پزشکان فکر می کنند که مصرف مکمل های کلسیم می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد، اما برخی دیگر مخالف هستند. در حال حاضر، تحقیقات بیشتری برای درک اینکه چگونه مکمل های کلسیم بر سلامت قلب تأثیر می گذارد، مورد نیاز است.

نتیجه گیری

کلسیم برای سلامت کلی شما ضروری است. شما می توانید کلسیم مورد نیاز خود را از غذاهای مختلف و در صورت لزوم از مکمل ها دریافت کنید. کلسیم با سایر مواد مغذی مانند ویتامین D کار می کند، بنابراین حفظ یک رژیم غذایی متعادل بسیار مهم است. مانند هر ماده معدنی یا ماده مغذی دیگری، باید میزان کلسیم دریافتی خود را کنترل کنید تا زیاد یا خیلی کم دریافت نکنید.

منبع

www,healthline.com

آنچه که خواهید خواند

0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x