تخفیفات محصولات بهداشتی با عضویت در ”سینامگ”

15% تا 70% تخفیف ویژه مشترکین از داروخانه آنلاین داروچی

آیا سیلدنافیل (ویاگرا) یک درمان موثر برای اختلال تحریک جنسی در زنان یائسه است؟

آیا سیلدنافیل (ویاگرا) یک درمان موثر برای اختلال تحریک جنسی در زنان یائسه است؟

در این مطلب می خواهیم رابطه تاثیر سیلدنافیل در تحریک جنسی زنان پیش از یائسگی را بررسی کنیم، پس با سینامگ همراه باشید:

ویاگرا برای زنان | سینا مگ

زمینه و هدف

امروزه ثابت شده است که سیلدنافیل یک قرص خوراکی موثر برای اختلال نعوظ در مردان است.
سنتز و ترشحات اکسید نیتریک همچنین ممکن است تون عضلات صاف اطراف کلیتوریس را تنظیم کند. بنابراین، همان مکانیزمی که نعوظ مردان را تنظیم می کند، ممکن است در اختلالات تحریک جنسی زنان نیز تاثیرگذار باشد. اختلال تحریک جنسی، ناتوانی مداوم یا مکرر در رسیدن یا حفظ هیجان جنسی است، که به عنوان عدم توان پاسخگویی دستگاه تناسلی به تحریک جنسی و در نتیجه به وجود آمدن التهاب و تورم واژن بیان می شود.

جمیعت مورد تحقیق

افراد مورد مطالعه: ۵۳ زن داوطلب، در سنین ۲۲ تا ۳۸ سال در یک کلینیک اختلالات تحریک جنسی در ایتالیا مورد آزمایش قرار دادند، علت این آزمایش عدم توانایی در رسیدن به ارگاسم بود.
زنان واجد شرایط سالم، دارای میل جنسی ذهنی طبیعی بودند، هیچ داروی شناخته شده ای را که می تواند تحریک جنسی را تحت تأثیر قرار دهد، استفاده نمی کردند، هیچگونه تحریک و یا تغییری در کلیتوریس و واژن را تجربه نکرده بودند و حداقل ۶ ماه از محصولی به عنوان روان کننده، استفاده نکرده بودند. همچنین همه آنها در روابط پایدار و رضایت بخشی بودند.

ویاگرا در زنان | سینا مگ

طراحی و اعتبار تحقیق

شرکت کنندگان به صورت تصادفی در ۳ گروه دسته بندی شدند که برای هرکدام به صورت توالی یکی از ۳ درمان: ۱- سیلدنافیل ۲۵ میلی گرم ۲- سیلدنافیل ۵۰ میلی گرم ۳- دارونما (ماده ای بدون اثر درمانی) داده شد. هر شرکت کننده ۱ ساعت قبل از مقاربت برنامه ریزی شده، دارو خود را مصرف کرد. هر دارو برای یک دوره ۴ هفته ای، با یک دوره استراحت ۱ هفته ای بین دوره های درمان استفاده شد. زنان بطور ماهانه به مدت ۳ ماه تحت بررسی قرار گرفتند. از آنجا که افراد مورد مطالعه مواردی بودند که در یک مرکز مراقبت تخصصی دیده شده اند، ممکن است منعکس کننده بیماران مشابهی نباشند که توسط پزشکان مشاهده می شوند.

نتایج اندازه گیری شده

نویسندگان از یک پرسشنامه ۵ امتیازی تجربه شخصی لیکرت برای تشخیص تغییرات در رفتار جنسی، اندازه گیری امتیازات در ابتدا و در پایان هر دوره ۴ هفته استفاده کردند. هیچ اسنادی در مورد تکرارپذیری و اعتبار داخلی یافته ها ارائه نشده است. نتیجه اولیه اندازه گیری شده، امتیاز تحریک بود. نتایج ثانویه شامل توانایی دستیابی به ارگاسم، لذت جنسی، تکرار رابطه و تعداد تخیلات جنسی است.

نتایج

از ۵۳ زن که درمان را شروع کردند، اطلاعات کامل برای پیگیری در مورد ۵۱ نفر از آن ها در دسترس بود. نمرات تحریک جنسی (لذت جنسی، احساس رضایت و تعداد خیالات جنسی) با هر دو دوز سیلدنافیل در مقایسه با دارونما بهبود یافت: میانگین امتیاز۴.۲ از حداکثر ۵ برای هر دو دوز در مقابل ۲.۶ برای دارونما، در مقایسه با ۱.۵ در ابتدا.
فراوانی ارگاسم نیز با هر دو دوز آن در مقایسه با دارو به طور قابل توجهی بهبود می یابد: میانگین نمره ۳.۸ برای سیلدنافیل و ۲.۴ برای دارو در مقایسه با ۱ در ابتدا.
از نظر آماری اختلاف معنی داری بین ۲ دوز ویاگرا در هیچ یک از نتایج اندازه گیری نشده و ترتیب دریافت درمان ها بر بیمارها هیچ تأثیری نشان نداد. چهار زن (۷.۸٪) مصرف ویاگرا ۵۰ میلی گرم، ۲ زن (۳.۹٪) وایاگرا ۲۵ میلی گرم و ۲ زن (۳.۹ درصد) دارو را قطع کردند. دلایل ذکر شده برای قطع درمان شامل مشکلات بینایی، سردرد و ترس از واکنش های جانبی بود.

نتیجه گیری

این یک مطالعه کوچک و خوب طراحی شده است که فواید درمان سیلدنافیل را برای زنان مبتلا به اختلال تحریک جنسی نشان می دهد، از جمله افزایش توانایی روانکاری، رسیدن به ارگاسم و تجربه رضایت. زنان شرکت کننده در این مطالعه تمایل جنسی طبیعی داشتند که با استفاده از سیدنافیل تغییری در آن ایجاد نشد. افسانه قدیمی که پاسخ جنسی “همه در سر یک شخص است” به سرعت رد می شود. در موارد خاص باید تجویز سیلدنافیل برای زنان و مردان در نظر گرفته شود.

 

منبع:
https://www.mdedge.com

آنچه خواهید خواند

0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x