تخفیفات محصولات بهداشتی با عضویت در ”سینامگ”

15% تا 70% تخفیف ویژه مشترکین از داروخانه آنلاین داروچی

چه زمانی FDA تأیید کامل واکسن کووید-۱۹ را می دهد؟

چه زمانی FDA تأیید کامل واکسن کووید-۱۹ را می دهد؟

در این مقاله قصد داریم با زمان تایید FDA برای واکسن کرونا  آشنا شویم، پس با سینامگ همراه باشید.

 

تقریباً ۷ ماه از زمان صدور مجوز اضطراری واکسن کووید ۱۹ توسط سازمان غذا و دارو (FDA) می گذرد: واکسن mRNA Pfizer-BioNTech.

در ماه های بعدی ، به دو واکسن کرونا دیگر، واکسن Moderna’s mRNA و واکسن جانسون و جانسون ، مجوز استفاده اضطراری داده شد.

بر اساس مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) از زمان صدور مجوز اول، بیش از ۷/۱۸۲ میلیون نفر در ایالات متحده – ۵۵ درصد از کل جمعیت – حداقل یک دوز دریافت کرده اند.

در طول فعالیت واکسیناسیون ، بیشتر افراد واکسن mRNA دریافت کرده اند یا به دلیل اینکه این واکسن در دسترس تر است یا واکسن mRNA را ترجیح می دهند.

علاوه بر این، تعدادی از مطالعات همتا بررسی شده است که از ایمنی و اثربخشی واکسن های mRNA در آزمایشات بالینی اولیه دیده می شود.

با این حال، تاکنون FDA هیچ نشانه ای از زمان تأیید کامل نشان نداده است.

عدم تأیید کامل، وجود واکسن ها را محدود نکرده است.

در حال حاضر ، هر فرد ۱۲ ساله یا بالاتر می تواند علیه کرونا در ایالات متحده واکسینه شود. این کشور همچنین دوزهای زیادی برای دور زدن دارد.

بنابراین ، چرا واکسن های mRNA دارای تأیید کامل FDA هستند مهم است؟

برای اولین بار، تأیید کامل ممکن است به افراد در گروه “منتظر بمان” متقاعد کند که واکسن ها ایمن و مثر هستند.

تصویب کامل ممکن است اطمینان بیشتری از ایمنی و اثربخشی واکسن را به طور کاملتر بررسی کند و ممکن است برخی از تردید های واکسن را که در حال حاضر وجود دارد کاهش دهد.

همچنین این امر می تواند منجر به کارفرمایان و مدارس بیشتری شود که برای کارمندان و دانشجویان خود واکسیناسیون کرونا را نیاز دارند.

هر دوی اینها ممکن است به شروع مجدد برنامه واکسیناسیون متوقف شده کشور کمک کند.

این می تواند مانع از تحت فشار قرار گرفتن بیمارستان ها توسط بیماران کرونا شود، اتفاقی که هنوز در مناطقی از کشور اتفاق می افتد – بیش از یک سال از بروز همه گیری می گذرد.

با توجه به ماه ها اطلاعات موجود، سازمان غذا و دارو باید سریعاً برای تأیید کامل واکسن های mRNA اقدام کند. .

تعداد اندکی از مواد بیولوژیکی (واکسن، آنتی بادی، مولکول) از نظر ایمنی و کارآیی در این درجه بررسی شده است.”

به عبارت دیگر، واکسنهای mRNA با آزمایشات بالینی، تحقیقات مستقل و تجربه میلیونها نفر در سراسر جهان که آنها را دریافت کرده اند، به طور کامل ایمن و موثر بوده اند.

برنامه تأیید کامل واکسن کرونا را FDA مشخص نکرده است.

با این حال، فایزر و بیو ان تک و همچنین مدرنا به ترتیب در ۷ مه ۲۰۲۱ و ۱ ژوئن ۲۰۲۱ درخواست تأیید کامل واکسن خود را – که به طور رسمی به عنوان برنامه مجوز Biologic (BLA) شناخته می شود – به FDA ارسال کردند.

این پرونده ها ساعت بررسی نظارتی توسط FDA را آغاز کردند.

در ۶۰ روز اول، آژانس برنامه را برای کامل بودن بررسی می کند و در مورد نوع چک تصمیم می گیرد.

تیس گفت با توجه به نیاز فوری به واکسن کرونا، FDA احتمالاً “با بررسی اولویت” به برنامه های کاربردی می پردازد.

هدف آژانس از این نوع بررسی تصمیم گیری در مدت ۶ ماه است.

این بدان معناست که FDA تا ژانویه ۲۰۲۲ و فوریه ۲۰۲۲ در مورد تصویب کامل واکسن فایزر بیو ان تک برای واکسن مدرنا تصمیم خواهد گرفت.

FDA قبلاً داده های اولیه آزمایش بالینی را از هر دو شرکت و جنبه های تولیدی بررسی کرده است تا اجازه EUA را بدهد، بنابراین این واکسن ها می توانند در کمتر از ۶ ماه کاملاً تأیید شوند.

تصویب کامل می تواند میزان واکسیناسیون را افزایش دهد

تأیید اضطراری FDA یک فرآیند بازنگری دقیق تر است که مختص موارد اضطراری بهداشت عمومی است که همه گیری آن به وضوح واجد شرایط است.

هنوز داده های قوی وجود دارد که نشان می دهد واکسن ها بی خطر هستند، زیرا براساس داده های بالینی مربوط به ده ها هزار شرکت کننده در مطالعه انجام شده است، که همان آزمایش آزمایشی همان است که برای تأیید کامل دارو یا واکسن انتظار می رود.

بررسی کامل شرکت ها را ملزم به ارائه داده های طولانی مدت در مورد ایمنی واکسن، همراه با اطلاعات اضافی در مورد چگونگی محافظت واکسن در برابر عفونت و بیماری شدید می کند.

با این کار تصویر بهتری از مزایا و خطرات واکسن ارائه می شود.

حدود یک سوم بزرگسالان واکسینه نشده گفتند اگر یکی از واکسن های کرونا تأیید کامل از FDA دریافت کند، احتمال واکسیناسیون بیشتر خواهد بود.

حدود نیمی از گروه واکسیناسیون نشده منتظر و دیدن همان را گفتند.
این گروه که حدود ۱۰ درصد از بزرگسالان مورد بررسی را تشکیل می دهند شامل تعداد زیادی از بزرگسالان سیاه پوست و اسپانیایی تبار و بزرگسالان است.

 

بیماری ناشی از نوع دلتا چقدر شدید است؟

بهداشت عمومی انگلستان (PHE) در ۱۰ ژوئن گزارش داده است که شواهد اولیه نشان می دهد که نوع دلتا ممکن است خطر بستری در مقایسه با نوع آلفا را افزایش دهد.

یک تجزیه و تحلیل توسط PHE از بیش از ۳۸۰۰۰ مورد کووید در انگلیس نشان داد که افراد مبتلا به نوع دلتا ۶۱/۲ برابر بیشتر از بیماران مبتلا به نوع آلفا در بیمارستان بستری هستند.

فاوچی با تکرار نگرانی های PHE در مورد نوع دلتا، گفت: “این ممکن است در مقایسه با آلفا با افزایش شدت بیماری مانند خطر بستری در بیمارستان همراه باشد.”

PHE همچنین دریافت که در برخی مناطق که نوع دلتا در حال افزایش است و ویزیت و پذیرش در بیمارستان “عمدتا در افراد واکسینه نشده” دیده شده است.

این نشان می دهد که حتی با این نوع ، واکسیناسیون کامل از بیماری شدیدتر و بستری شدن در بیمارستان محافظت می کند.

برای واکسن دو دوز مانند Pfizer-BioNTech یا Moderna-NIAID ، واکسیناسیون کامل حداقل ۱۴ روز پس از دوز دوم است. برای واکسن یکبار مصرف مانند جانسون و جانسون ، واکسیناسیون کامل حداقل ۱۴ روز پس از دوز است.

دستورات واکسن کرونا کارفرما

۶ درصد از بزرگسالان می گویند فقط در صورت نیاز واکسن می زنند، مانند کارفرما یا مدرسه یا برای مسافرت.

برای آنها، ضرورت واکسیناسیون ممکن است ناشی از اختیارات باشد.

به عنوان مثال ، مورگان استنلی کارگرانی را که واکسینه نشده اند از اکثر دفاتر آن در نیویورک منع کرده است.

با این حال، برخی از کارفرمایان ممکن است منتظر تصویب کامل FDA قبل از تنظیم دستور واکسن خود باشند.

این شامل ارتش ایالات متحده است که اعضای فعال خود را برای واکسیناسیون تشویق کرده است، اما نیازی به آنها نیست.

میزان واکسیناسیون جزئی در ارتش از ۵۸ درصد برای نیروی دریایی تا ۷۷ درصد برای نیروی دریایی است.

با این حال، ارتش پیشنهاد داده است که واکسن به طور کامل تأیید شود، ممکن است واکسیناسیون را برای اعضای خدمات الزام آمادگی پزشکی قرار دهد.

حتی اگر قانون استخدام فدرال اجازه واکسن زدن را بدهد، مشاغل ایالت های خاص ممکن است سخت تر از کارمندان خود برای واکسیناسیون داشته باشند.

بسیاری از ایالت ها قوانینی را برای محدود کردن استفاده از دستورات واکسن کرونا کارفرما یا اثبات واکسیناسیون وضع کرده یا تصویب کرده اند.

 

نتیجه گیری

همانطور که میدانید واکسن های تولید شده از مدرنا، فایزر و جانسون اند جانسون تاییده سازمان جهانی بهداشت را دارند.
بسیاری از افراد بر این باور هستند که اگر سازمان جهانی غذا و دارو واکسن های مورد تایید سازمان جهانی بهداشت را تایید کند، می تواند باعث شود بسیاری از افرادی که تمایلی به واکسن زدن ندارند را ترقیب کند که واکسن خود را تزریق کنند.

منبع

www.healthline.com

آنچه که خواهید خواند

0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x