تخفیفات محصولات بهداشتی با عضویت در ”سینامگ”

15% تا 70% تخفیف ویژه مشترکین از داروخانه آنلاین داروچی

زود انزالی و راه های درمان آن چیست؟

زود انزالی و راه های درمان آن چیست؟

در این مطلب می خواهیم شما را با زود انزالی و روش درمان آن آشنا کنیم، پس با سینا مگ همراه باشید:

زود انزالی و راه های درمان آن چیست؟ | سینا مگ

نگاه کلی

انزال زودرس یا زود انزالی زمانی اتفاق می افتد که مرد زودتر از زمانی که خودش یا شریک زندگی اش دوست دارد انزال می کند. این مسئله یک شکایت رایج جنسی است. تخمین ها متفاوت است، اما از هر ۳ نفر ۱ نفر می گوید که مدتی این مشکل را تجربه کرده است.

تا زمانی که به ندرت اتفاق بیفتد، جای نگرانی نیست. با این حال، در حالت های زیر ممکن است، زود انزالی تشخیص داده شود:

– همیشه یا تقریباً همیشه در عرض یک دقیقه بعد از دخول انزال داشته باشید.
– قادر به تاخیر انداختن انزال در حین رابطه نیستید یا تقریباً تمام اوقات احساس پریشانی و ناامیدی می کنید و در نتیجه از صمیمیت جنسی جلوگیری می کنید.

هر دو عامل روانشناختی و بیولوژیکی می توانند در زود انزالی نقش داشته باشند. اگرچه بسیاری از مردان از گفتگو در مورد آن احساس خجالت می کنند، این پدیده یک بیماری شایع و قابل درمان است. داروها، مشاوره ها و روش های جنسی که آن را به تأخیر می اندازند – یا ترکیبی از این موارد – می توانند به بهبود رابطه برای شما و همسرتان کمک کنند.

علامت اصلی زود انزالی عدم توانایی در تأخیر انزال بیش از یک دقیقه پس از دخول است. با این حال، این مشکل ممکن است در همه موقعیت های جنسی، حتی در هنگام خودارضایی رخ دهد.

زود انزالی مردان و درمان آن

زود انزالی را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

اولیه: زود انزالی اولیه در تمام مدت یا تقریباً تمام اوقات با شروع اولین برخوردهای جنسی شما اتفاق می افتد.
ثانویه: زود انزالی ثانویه (اکتسابی) به صورتی است که فرد قبلا تجربه خوبی از رابطه جنسی داشته ولی ناگهان دچار این مشکل می شود.
بسیاری از مردان احساس می کنند که علائم زود انزالی را دارند، اما علائم مطابق با معیارهای تشخیصی این موضوع نیست. در عوض این دسته از مردان ممکن است دارای این مشکل متغیر به صورت طبیعی باشند، که شامل دوره های ارضا سریع و همچنین دوره های طبیعی است.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم

اگر در بیشتر برخوردهای جنسی زودتر از مواقع انزال می شوید با پزشک خود صحبت کنید. معمول است که مردان در مورد بحث درباره نگرانی های مربوط به سلامت جنسی خود احساس خجالت می کنند، اما اجازه ندهید که این موضوع شما را از گفتگو با پزشک باز دارد. زود انزالی یک مشکل شایع و قابل درمان است. شما می توانید محصول ارکژل را جهت بهبود و درمان زود انزالی تهیه نمایید. این محصول کرم سیلدنافیل است که اثربخشی بسیار بیشتری از قرص دارد و قابل تهیه از تمامی داروخانه های معتبر کشور است.

برای برخی از مردان، مکالمه با پزشک ممکن است به کاهش نگرانی در مورد این موضوع کمک کند. به عنوان مثال، شنیدن اینکه زود انزالی گاه به گاه عادی است و میانگین زمان از شروع رابطه تا انزال حدود ۵ دقیقه است، ممکن است اطمینان بخش باشد.

علل زود انزالی

علت دقیق زود انزالی مشخص نیست. در حالی که زمانی تصور می شد فقط روانشناختی است، پزشکان اکنون می دانند که زود انزالی شامل تعامل پیچیده ای از عوامل روانی و بیولوژیکی است.

علل روانشناختی

عوامل روانشناختی که ممکن است نقش داشته باشند عبارتند از:

تجارب اولیه جنسی
سوء استفاده جنسی
ذهنیت بد از بدن خود
افسردگی
نگرانی از زود انزالی
احساسات گناهی که تمایل شما به عجله در برخوردهای جنسی را افزایش می دهد.

عوامل دیگری که می توانند نقش داشته باشند عبارتند از:

اختلال در نعوظ

مردانی که نگران ایجاد نعوظ و یا نگهداری نعوظ در حین رابطه  هستند، ممکن است الگویی از تعجیل در انزال در ذهن خود ایجاد کنند که تغییر آن دشوار است.

اضطراب

بسیاری از مردان مبتلا به این عارضه دارای مشکلات اضطرابی هستند، به طور خاص در مورد عملکردشان در رابطه جنسی و یا دیگر مسائل شخصیشان.

مشکلات رابطه اگر روابط  رضایت بخشی با سایر شرکا داشته اید که در آن این اتفاق  به ندرت اتفاق می افتد یا اصلاً اتفاق نمی افتد، ممکن است مسائل بین فردی بین شما و شریک زندگی فعلی شما در ایجاد این مشکل نقش داشته باشد.

علل بیولوژیکی

تعدادی از عوامل بیولوژیکی ممکن است در انزال زودرس نقش داشته باشند، از جمله:

سطح غیر طبیعی هورمون
سطح غیر طبیعی مواد شیمیایی مغز به نام انتقال دهنده های عصبی
التهاب و عفونت پروستات یا مجرای ادرار
صفات ارثی
عوامل خطر
عوامل مختلفی می توانند خطر زود انزالی شما را افزایش دهند، از جمله:

اختلال در نعوظ

اگر گاهی اوقات یا به طور مداوم در گرفتن یا حفظ نعوظ مشکل دارید، ممکن است در معرض خطر افزایش زود انزالی باشید. ترس از دست دادن نعوظ ممکن است باعث شود شما آگاهانه یا ناخودآگاه در برخوردهای جنسی عجله کنید.

فشار

فشارهای عاطفی یا ذهنی در هر زمینه از زندگی شما می تواند در زود انزالی نقش داشته باشد و توانایی آرامش و تمرکز در هنگام برخوردهای جنسی را محدود کند.

عوارض زود انزالی

زود انزالی می تواند در زندگی شخصی شما مشکلاتی ایجاد کند، از جمله:

مشکلات استرس در رابطه.
مشکلات باروری: اگر انزال به صورت داخل واژن رخ ندهد، زود انزالی می تواند گاهی اوقات لقاح را برای زوجینی که قصد بچه دار شدن دارند ، دشوار کند.

تشخیص

علاوه بر سوال در مورد زندگی جنسی، پزشک از شما در مورد سابقه سلامتی شما سوال می کند و ممکن است یک معاینه بدنی انجام دهد. اگر هم دچار زود انزالی هستید و هم در گرفتن یا حفظ نعوظ مشکل دارید، پزشک ممکن است آزمایش خون برای بررسی سطح هورمون مردانه (تستوسترون) یا سایر آزمایشات را انجام دهد.

در برخی موارد، پزشک ممکن است به شما پیشنهاد کند که به یک متخصص ارولوژی یا یک متخصص بهداشت روان که متخصص اختلالات جنسی است، مراجعه کنید.

رفتار

گزینه های معمول درمانی برای زود انزالی شامل تکنیک های رفتاری، بی حسی موضعی ، داروها و مشاوره است. به خاطر داشته باشید که یافتن روش درمانی یا ترکیبی از روشهای درمانی مناسب برای شما ممکن است زمان بر باشد. درمان رفتاری به همراه دارو درمانی ممکن است موثرترین دوره باشد.

تکنیک های رفتاری

در برخی موارد، درمان زود انزالی ممکن است شامل برداشتن قدم های ساده ای مانند خودارضایی یک یا دو ساعت قبل از مقاربت باشد تا بتوانید انزال را در حین رابطه جنسی به تأخیر بیندازید. پزشک همچنین ممکن است توصیه کند از مقاربت برای مدتی پرهیز کرده و روی انواع دیگر بازی های جنسی تمرکز کنید تا فشار از برخوردهای جنسی شما برداشته شود.

تمرینات کف لگن

ضعف عضلات کف لگن ممکن است توانایی شما را در به تأخیر انداختن انزال مختل کند. تمرینات کف لگن (تمرینات کگل) می تواند به تقویت این عضلات کمک کند.
برای انجام این تمرینات:

عضلات مناسب را پیدا کنید. برای شناسایی عضلات کف لگن، ادرار را در میانه جریان متوقف کنید و یا عضلات را که مانع از دفع گاز می شوند، سفت کنید. در این مانورها از عضلات کف لگن شما استفاده می شود. هنگامی که عضلات کف لگن خود را شناسایی کردید، می توانید تمرینات را در هر موقعیتی انجام دهید، اگرچه ممکن است در ابتدا انجام آنها را در حالت خوابیده آسان تر کنید.
تکنیک خود را کامل کنید. عضلات کف لگن خود را سفت کنید، انقباض را به مدت سه ثانیه نگه دارید و سپس به مدت سه ثانیه شل شوید. چند بار پشت سر هم امتحان کنید. هنگامی که ماهیچه های شما قوی می شوند ، سعی کنید تمرینات کگل را هنگام نشستن، ایستادن یا راه رفتن انجام دهید.
تمرکز خود را حفظ کنید. برای بهترین نتیجه، فقط بر روی سفت شدن عضلات کف لگن خود تمرکز کنید. مراقب باشید عضلات شکم ، ران یا باسن خود را منقبض نکنید. از نگه داشتن نفس خودداری کنید. در عوض، در حین تمرینات آزادانه نفس بکشید.
این کار را ۳ بار در روز تکرار کنید. حداقل سه ست ۱۰ تکرار در روز را در نظر بگیرید.

نتیجه گیری

زود انزالی یک بیماری شایع جنسی است و از هر ۳ نفر ۱ نفر دچار این عارضه هست

زود انزالی به عواملی بستگی دارد که حتما باید در مورد آن با پزشک مشورت کرد.

مردانی که مشکلات زود انزالی و جنسی دارند باید خیلی راحت و بدون نگرانی آن با پزشک مربوطه مطرح کنند.

شما برای مقابله با این مسئله چه راهی را پیشنهاد می کنید؟

منبع:

www.mayoclinic.com

آنچه خواهید خواند