تخفیفات محصولات بهداشتی با عضویت در ”سینامگ”

15% تا 70% تخفیف ویژه مشترکین از داروخانه آنلاین داروچی

چرا مصرف فولیک اسید در دوران بارداری مهم است ؟

چرا مصرف فولیک اسید در دوران بارداری مهم است ؟

در این مقاله می خواهیم با اهمیت فولیک اسید در دوران بارداری آشنا شویم پس با سینامگ آشنا همراه باشید.

اسید فولیک یک ویتامین ب است که در بسیاری از مکمل ها و غذاهای غنی شده وجود دارد. این فرم مصنوعی فولات است. اسید فولیک توسط بدن شما برای ایجاد سلول های جدید و تولید دی ان ای استفاده می شود. این برای رشد و نمو طبیعی در طول زندگی شما لازم است.
مصرف اسیدفولیک به ویژه قبل و در حین بارداری بسیار حیاتی است. این برای رشد مناسب اعضای بدن یک کودک در حال رشد مهم است.
تحقیقات نشان می دهد که مصرف اسیدفولیک قبل از بارداری، می تواند از نقایص مادرزادی از جمله نقص جدی لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا ، آنسفالوسل (به ندرت) و آنانسفالی جلوگیری کند.

چرا مصرف فولیک اسید در دوران بارداری مهم است ؟| سینامگ

مصرف فولیک اسید در دوران بارداری چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

تقریباً ۳۰۰۰ کودک سالانه با نقص لوله عصبی در ایالات متحده متولد می شوند. به طور معمول ، لوله عصبی تا ۲۸ روز پس از بارداری به نخاع و مغز تغییر می کند.

اگر لوله عصبی به درستی بسته نشود، نقص لوله عصبی رخ می دهد. آنسفالی وضعیتی است که در آن مغز به درستی رشد نمی کند. نوزادانی که با آنانسفالی متولد شده اند نمی توانند زنده بمانند.

نوزادان متولد شده با اسپینا بیفیدا یا انسفالوسل ممکن است با چندین عمل جراحی، فلج و یا با ناتوانی طولانی مدت روبرو شوند.

طبق یک بررسی ۲۰۱۵ از منابع معتبر، مکمل اسید فولیک مادر به طور قابل توجهی خطر نقص مادرزادی قلب را کاهش می دهد. این نقایص در ۸ مورد از هر ۱۰۰۰ تولد در ایالات متحده رخ می دهد.

طبق انجمن قلب آمریکا، نقایص مادرزادی قلب زمانی اتفاق می افتد که قلب یا رگ های خونی قبل از تولد به طور طبیعی رشد نکنند. آنها ممکن است بر دیواره های داخلی قلب، دریچه های قلب یا عروق و رگ های قلب تأثیر بگذارند.

همچنین نشان می دهد که مکمل اسید فولیک در اوایل بارداری ممکن است به جلوگیری از شکاف لب و شکاف کام کمک کند.

این نقایص مادرزادی در صورتی اتفاق می افتد که قسمت های دهان و لب در طی ۶ تا ۱۰ هفته اول بارداری به درستی با هم ادغام نشوند. برای اصلاح شرایط معمولاً به یک یا چند عمل جراحی نیاز است.

چه مقدار اسید فولیک نیاز دارید؟

طبق کالج متخصص زنان و زایمان در آمریکا، همه زنان باردار باید حداقل ۶۰۰ میکروگرم (میکروگرم) اسید فولیک دریافت کنند. بیشتر ویتامین های قبل از تولد حاوی این مقدار اسید فولیک هستند.

مصرف اسیدفولیک بعد از اینکه متوجه باردار شدن شدید ممکن است خیلی زود نباشد. بسیاری از زنان تا ۶ هفته یا بیشتر از زمان بارداری متوجه بارداری خود نمی شوند. نقص لوله عصبی در ماه اول بارداری رخ می دهد، اغلب قبل از اینکه متوجه شوید باردار هستید.

CDC برای اطمینان از وجود اسیدفولیک کافی در بدن برای جلوگیری از نقص لوله عصبی ، توصیه می کند زنان منبع معتبری که قصد باردار شدن دارند و یا در سنین باروری هستند ، روزانه ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک مصرف می کنند.

اگر قبلاً کودکی با نقص لوله عصبی به دنیا آورده اید، ممکن است در ماه های منتهی به بارداری بعدی و طی چند ماه اول بارداری به دوزهای بالاتر اسیدفولیک نیاز داشته باشید. پزشک می تواند دوز مناسب را به شما توصیه کند.

در صورت زیر ممکن است به دوزهای بالاتر اسید فولیک نیاز داشته باشید:
-بیماری کلیوی دارند و در حال دیالیز هستند
-دارای بیماری سلول داسی شکل هستند
-بیماری کبدی دارند
-روزانه بیش از یک نوشیدنی الکلی بنوشید
-از داروها برای درمان صرع ، دیابت نوع ۲، لوپوس، پسوریازیس، آرتریت روماتوئید، آسم یا بیماری التهابی روده استفاده کنید.

آیا می توانید اسید فولیک کافی از غذاها دریافت کنید؟

فولات طبیعی در بسیاری از غذاها از جمله سبزیجات برگ دار، چغندر و کلم بروکلی یافت می شود. برخی از غذاها در ایالات متحده با اسید فولیک غنی شده اند. این شامل:

-غلات
-برنج
-آب پرتقال
-ماکارونی
بسیاری از وعده های غلات صبحانه غنی شده حاوی ۱۰۰ درصد اسید فولیک مورد نیاز شماست. حتی در این صورت، دانستن میزان دقیق دریافت شما دشوار است، مگر اینکه میزان فولات و اسید فولیک را در هر چیزی که می خورید ردیابی کنید.

هیچ تضمینی وجود ندارد که اسید فولیک کافی از غذا دریافت کنید، بنابراین یک مکمل مهم است.

اگر در اوایل بارداری دچار تهوع صبحگاهی هستید، ممکن است خوردن غذاهای غنی شده به اندازه کافی برای دریافت اسید فولیک مورد نیاز دشوار باشد.

برای اطمینان از اینکه اسید فولیک کافی دریافت می کنید، پزشکان معمولاً مصرف مکمل اسید فولیک یا ویتامین قبل از تولد را که حاوی اسید فولیک است قبل و حین بارداری توصیه می کنند.

نمی توانید فولات زیادی از غذاها دریافت کنید. با این حال ، نباید بیش از ۱۰۰۰ میکروگرم (۱ میلی گرم) اسید فولیک (از ویتامین ها، غذاهای غنی شده یا ترکیبی از هر دو) روزانه مصرف کنید.

نتیجه گیری

هیچ راهی برای جلوگیری از نقص مادرزادی با اطمینان ۱۰۰ درصدی وجود ندارد. مصرف مقادیر کافی اسیدفولیک قبل و حین بارداری ممکن است به کاهش خطر ابتلا به موارد زیر کمک کند:

-نقص لوله عصبی
-نقص مادرزادی قلب
-شکاف کام
-شکاف لب
اگر بارداری در آینده شما است، در نظر بگیرید که یک ویتامین قبل از تولد را به برنامه روزانه غذایی خود اضافه کنید. ویتامین های قبل از تولد به صورت کپسول، قرص و شکلات قابل جویدن موجود است. برای جلوگیری از ناراحتی معده، ویتامین های قبل از تولد را با غذا مصرف کنید.

همیشه درباره مصرف دوز صحیح ویتامین قبل از تولد با پزشک خود صحبت کنید زیرا مصرف بیش از حد مکمل ها برای کودک آینده شما سمی است.

همچنین باید غذاهای غنی شده با اسید فولیک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. منتظر بمانید تا در مورد اسید فولیک جدی بگیرید در آن زمان، ممکن است خیلی دیر باشد. برای تعیین میزان مناسب اسید فولیک مورد نیاز با پزشک خود صحبت کنید.

منبع

https://www.healthline.com

آنچه خواهید خواند

0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x