تخفیفات محصولات بهداشتی با عضویت در ”سینامگ”

15% تا 70% تخفیف ویژه مشترکین از داروخانه آنلاین داروچی

تاثیر غدا بر رفلاکس معده

تاثیر غدا بر رفلاکس معده

در این مطلب قصد داریم که شما را با تاثیرات غذا بر رفلاکس معده آشنا کنیم، پس با سینا مگ همراه شوید:
چه چیزی باعث سوزش سر دل می شود ، خوب ، یک سوال سوزان است. در اینجا آنچه شما باید در مورد دلایل متداول سوزش معده بدانید و آنچه می توانید برای جلوگیری از درد انجام دهید، آورده شده است.

تاثیر غدا بر رفلاکس معده| سینا مگ

سوزش سر دل: چه چیزی شما را میسوزاند؟

عوامل تحریک کننده خاص برای دل درد در افراد مختلف متفاوت است. مارینارای ماما میا همیشه ممکن است برای شما دردسر ایجاد کند ، اما همسرتان ممکن است بشقاب را تمیز لیس بزند و با شکمی راضی و لبخند بنشیند.

آنچه می تواند منجر به دل درد شود ممکن است شما را متعجب کند. از غذاهایی که می دانید سوزش معده در شما ایجاد می کند دوری کنید. این فقط مربوط به غذایی نیست که می خورید. نحوه و زمان ورزش و آنچه برای تسکین درد و درد خود استفاده می کنید نیز ممکن است باعث این احساس سوزش شود. نکته کلیدی در مهار شعله این است که بدانید چه چیزی علائم شخصی شما را ایجاد می کند.

سوزش معده: وعده های غذایی بزرگ و غذاهای چرب

یک همبرگر چرب بزرگ و وعده بزرگ سیب زمینی سرخ کرده درست قبل از خواب ، روش خوبی برای سوختن شعله دل درد است. غذاهای چرب ، وعده های بزرگ و وعده های غذایی در اواخر شب سه محرک اصلی هستند که بسیاری از افراد مبتلا به سوزش معده را تحت تأثیر قرار می دهد.اگر از سوزش معده رنج می برید ، غذاهای چرب بدون نوبت بزرگ هستند. غذاهای پرچرب بیشتر در شکم شما می نشینند. این باعث می شود معده شما اسید بیشتری تولید کرده و سیستم هضم را تحریک کند. و غذاهای چرب و چرب منجر به LES تنبل و آرام می شوند. بنابراین نه تنها اسیدهای معده تحریک کننده بیشتری دارید ، بلکه به احتمال زیاد محتوای آن به پشت گلوی خود می ریزد. آخ!

سوزش معده: سوزش معده و رژیم غذایی

تعدادی از غذاها و نوشیدنی ها می توانند باعث شل شدن LES شوند. مواد غذایی و نوشیدنی هایی که معمولاً باعث سوزش معده می شوند عبارتند از:

الکل ، به ویژه شراب قرمز
فلفل سیاه ، سیر ، پیاز خام و سایر غذاهای پرادویه
شکلات
مرکبات و محصولات مانند لیمو ، پرتقال و آب پرتقال
قهوه و نوشیدنی های کافئین دار ، از جمله چای و نوشابه
نعناع تند
گوجه فرنگیها

با این حال ، مگر اینکه این غذاها باعث سوزش معده شما شوند ، لازم نیست از آنها اجتناب کنید. برای جلوگیری از سوزش معده بعد از غذا:

پرخوری نکنید هر روز پنج یا شش وعده غذایی کم بخورید ، به جای چندین وعده غذایی بزرگ.
قبل از خواب غذا نخورید. قبل از دراز کشیدن به مدت ۲ ساعت زمان دهید تا غذای شما هضم شود. این زمان باعث می شود تا غذا از معده و روده باریک خارج شود ، نه اینکه غذای آن در مری برگردد. دراز کشیدن هضم غذا را مشکل کرده و سوزش معده را بیشتر می کند.

غذاهایی که ممکن است به کاهش علائم شما کمک کنند:

علائم رفلاکس ممکن است در اثر تماس اسید معده با مری و ایجاد تحریک و درد باشد. اگر اسید زیادی دارید ، می توانید این غذاهای خاص را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا علائم ریفلاکس اسید را کنترل کنید.

هیچ یک از این غذاها شرایط شما را درمان نمی کنند و تصمیم شما برای استفاده از این غذاهای خاص برای تسکین علائم شما باید بر اساس تجربیات شخصی شما در مورد آنها باشد.

سبزیجات

سبزیجات به طور طبیعی چربی و قند کمی دارند و به کاهش اسید معده کمک می کنند. گزینه های خوب شامل لوبیا سبز ، کلم بروکلی ، مارچوبه ، گل کلم ، سبزیجات برگ دار ، سیب زمینی و خیار است.

زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی طبیعی است و این یک درمان طبیعی برای سوزش معده و سایر مشکلات دستگاه گوارش است. برای تسکین علائم می توانید ریشه زنجبیل رنده شده یا خرد شده را به دستورالعمل ها یا اسموتی ها اضافه کنید یا چای زنجبیل بنوشید.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر یک صبحانه مورد علاقه ، یک غلات کامل ، و یک منبع عالی از فیبر است. رژیم غذایی سرشار از فیبر با کاهش خطر ریفلاکس اسید مرتبط است. سایر گزینه های فیبر شامل نان های سبوس دار و برنج غلات کامل است.

میوه های بدون مرکبات

میوه های غیر مرکبات ، از جمله خربزه ، موز ، سیب و گلابی ، کمتر از میوه های اسیدی باعث ایجاد علائم ریفلاکس می شوند.

گوشت بدون چربی و غذاهای دریایی
گوشت های لاغر مانند مرغ ، بوقلمون ، ماهی و غذاهای دریایی کم چرب هستند و علائم ریفلاکس اسید را کاهش می دهند. آنها را به صورت کبابی ، سوخاری ، پخته یا شسته شده امتحان کنید.

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ گزینه خوبی است. از زرده تخم مرغ که چربی زیادی دارند و می توانند علائم ریفلاکس را ایجاد کنند ، دوری کنید.

چربی های سالم

منابع چربی های سالم شامل آووکادو ، گردو ، بذر کتان ، روغن زیتون ، روغن کنجد و روغن آفتابگردان است. مصرف چربی های اشباع شده و چربی های ترانس را کاهش دهید و این چربی های اشباع نشده سالم را جایگزین کنید.

نتیجه

افراد مبتلا به رفلاکس معده معمولاً می توانند علائم خود را با تغییر سبک زندگی و داروهای بدون نسخه کنترل کنند. نام دو تا از دارو ها اس امپراسین و امپراسین می باشد.
اگر سبک زندگیتان تغییر دادید و داروها علائم را بهبود نمی بخشند، با پزشک خود صحبت کنید. پزشک می تواند داروهای تجویز شده یا در موارد شدید ، جراحی را به شما توصیه کند.

منابع

https://www.webmd.com/heartburn-gerd/triggers#1
https://www.healthline.com/health/gerd/beverages

فهرست مطالب