هر آنچه که باید در مورد گیاه پیچک بدانید

هر آنچه که باید در مورد گیاه پیچک بدانید

در این مقاله می خواهیم درباره ی گیاه پیچک و خواص آن برای بدن صحبت کنیم پس با سینامگ همراه باشید  

شاید تعجب کنید که بدانید پیچک انگلیسی، گیاهی که احتمالاً در حال رشد در دیوار بیرونی برخی ساختمان ها دیده اید، می تواند به عنوان یک مکمل گیاهی استفاده شود. همچنین می توان آن را در داخل خانه به عنوان یک گیاه آپارتمانی پرورش داد.

مزایای بالقوه پیچک انگلیسی شامل تصفیه هوا، بهبود مشکلات تنفسی (تنفس) و خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.

 

مزایای بالقوه پیچک چیست ؟

برخی از مزایای بالقوه پیچک شامل اثر ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن و همچنین اثرات آن بر شرایط تنفسی فوقانی است.

خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی

پیچک سرشار از پلی فنول ها یا ترکیبات گیاهی به نام ساپونین و فلاونوئید است. این ترکیبات مزایای بالقوه ای را ارائه می دهند.

مهمتر از همه، آنها ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی هستند.

در یک مطالعه حیوانی، محققان خاطرنشان کردند که عصاره پیچک یک اثر محافظتی در برابر دیابت در موش‌ها دارد، احتمالاً به دلیل اثر آنتی اکسیدانی آن – که به آن اجازه می‌دهد از آسیب اکسیداتیو به سلول‌ها جلوگیری کند.

علاوه بر این، یک مطالعه در لوله آزمایش به اثرات ضد التهابی عصاره برگ پیچک در سلول های ریه انسان اشاره کرد. یک مطالعه مشابه اشاره کرد که عصاره برگ پیچک به مهار آزادسازی نشانگر التهابی اینترلوکین-۶ از سلول‌های ایمنی موش کمک کرد.

با این حال، برای درک اینکه چگونه پیچک بر التهاب و فعالیت آنتی اکسیدانی در انسان تأثیر می گذارد، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

 

ممکن است به سرفه کمک کند

بسیاری از تحقیقات موجود در مورد پیچک انگلیسی به اثرات آن بر دستگاه تنفسی فوقانی مربوط می شود. به طور خاص، پیچک ممکن است برای درمان آسم، برونشیت، سرفه در کودکان و COPD مفید باشد – اگرچه قبل از اینکه بتوان آن را به طور گسترده توصیه کرد به شواهد قوی‌تری نیاز است.

پیچک به تنهایی یا در ترکیب با گیاهان پامچال و آویشن ممکن است برای سرفه در عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی و سرماخوردگی تسکین دهد.

پیچک برای سرفه ممکن است به ویژه برای کودکان مفید باشد، زیرا بسیاری از متخصصان بهداشت توصیه می کنند که مصرف داروهای سنتی سرفه را در کودکان خردسال محدود کنید. یک مطالعه اشاره کرد که برگ پیچک مزایای قابل مقایسه ای با استیل سیستئین، یک آنتی اکسیدان قوی دارد.

در مطالعه دیگری بر روی بیش از ۵۰۰۰ کودک مبتلا به سرفه مولد که دو بار در روز عصاره برگ پیچک دریافت می کردند، محققان دریافتند که والدین آنها گزارش دادند که برگ پیچک به میزان قابل توجهی کمک می کند. حدود دو سوم والدین گفتند که از اثر درمانی برگ پیچک بر سرفه فرزندشان بسیار راضی هستند.

صرف نظر از این، یک بررسی بزرگ از کارآزمایی‌ها گزارش داد که اگرچه استفاده از برگ پیچک برای سرفه بی‌خطر بود، اما اثرات آن حداقل بود.

اثرات پیچک انگلیسی بر روی ریه ها و پیشگیری از سرفه ممکن است به اثر ضد التهابی آن مرتبط باشد.

با این حال، پیچک همچنین به نظر می رسد که سیستم سیگنالینگ بتا۲-آدرنرژیک را در بدن فعال می کند، که باعث آزاد شدن اپی نفرین می شود. اپی نفرین، در میان اثرات متعددش، یک برونش گشادکننده است – به این معنی که برونش ها و برونشیول ها (ساختارهای درون ریه ها) را گشاد می کند و جریان هوا را افزایش می دهد.

ممکن است به بهبود کیفیت هوا کمک کند

هنگامی که پیچک انگلیسی در خانه به عنوان یک گیاه آپارتمانی نگهداری می شود، ممکن است به تصفیه هوا نیز کمک کند. در واقع پیچک انگلیسی یکی از ۱۰ گیاه برتر تصفیه کننده هوا توسط سازمان ملی هوانوردی و فضایی (ناسا) است.

با این حال، اگر حیوان خانگی یا بچه دارید، پیچک بهترین انتخاب برای گیاهان آپارتمانی نباشد، زیرا تماس با این گیاه می‌تواند باعث ایجاد بثورات پوستی شود.

علاوه بر این، در فضاهای باز بزرگ بعید است که تفاوت زیادی در کیفیت هوا ایجاد شود. اگر نگران کیفیت هوای داخل خانه هستید، ممکن است یک دستگاه تصفیه هوا سرمایه گذاری عاقلانه ای باشد.

نحوه استفاده از پیچک

پیچک کاشته شده در فضای باز یک پوشش عالی برای زمین ایجاد می کند و هنگام رشد دیواره های بیرونی سازه ها بسیار جذاب به نظر می رسد. حتی ممکن است به عایق بندی سازه ها در برابر دماهای سرد کمک کند، اما برای جلوگیری از تسخیر پیچک باید به طور منظم تعمیر و نگهداری انجام دهید.

پیچک را می توان در داخل خانه به عنوان یک گیاه آپارتمانی تصفیه کننده هوا نگهداری کرد. به نور مستقیم زیادی نیاز ندارد، بنابراین برای رشد در داخل خانه ایده آل است، مگر اینکه کودکان یا حیوانات خانگی داشته باشید که ممکن است آن را لمس کنند یا سعی کنند آن را بخورند.

به عنوان مکمل، می توانید شربت عصاره پیچک که با نام آیکاف در بازار موجود است  را خریداری کنید.  علاوه بر این، شربت های ضد سرفه آیکاف بدون نسخه برای خرید آنلاین در داروخانه آنلاین داروچی در دسترس هستند.

اگر برگ پیچک را هنگام لمس کردن باعث ایجاد علائم آلرژیک مانند درماتیت آتوپیک می‌شود، نخورید و حتماً قبل از افزودن پیچک انگلیسی به برنامه روزانه خود با پزشک خود صحبت کنید

 

نتیجه گیری

پیچک گیاهی همیشه سبز است که فواید شگفت انگیزی دارد. به عنوان یک گیاه آپارتمانی، ممکن است به تصفیه هوا کمک کند.

هنگامی که بلعیده می شود، برخی تحقیقات نشان می دهد که ممکن است مزایای آنتی اکسیدانی و ضد التهابی داشته باشد. علاوه بر این، به نظر می رسد در کاهش سرفه مربوط به سرماخوردگی و عفونت های ویروسی مفید باشد.

با این حال، ممکن است باعث واکنش های آلرژیک در برخی افراد شود و اطلاعات کمی در مورد ایمنی آن در صورت استفاده به عنوان مکمل وجود دارد.

به طور کلی، تحقیقات انسانی بیشتری برای درک بیشتر در مورد مزایای پیچک انگلیسی به عنوان یک داروی گیاهی مورد نیاز است.

منبع:

www.healthline.com

آنچه که خواهید خواند

0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x