تخفیفات محصولات بهداشتی با عضویت در ”سینامگ”

15% تا 70% تخفیف ویژه مشترکین از داروخانه آنلاین داروچی

هر آنچه که باید درباره ی کرونا دلتا بدانید

هر آنچه که باید درباره ی کرونا دلتا بدانید

در این مقاله قصد داریم با کرونا دلتا آشنا شویم، پس با سینامگ همراه باشید.

بسیاری از ایالت ها در آمریکا محدودیت های کرونا را کاهش داده اند و به مردم این امکان را داده اند تا مثل قبل از همه گیر شدن کرونا زندگی کنند.

هنوز هم کاهش در سطح واکسیناسیون همزمان با گسترش انفجاری یک نوع جدیدی از ویروس کرونا، برخی از کارشناسان بهداشتی را در مورد بازی آخر نگران کرده است.

نوع دلتا که همچنین به عنوان B.1.617.2 شناخته می شود، برای اولین بار در هند شناسایی شد ، اما از آن زمان در بیش از ۷۰ کشور ظاهر شده است.

طبق داده های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، در ایالات متحده ، این نوع بیش از ۶ درصد از نمونه های توالی یابی شده را تشکیل می دهد. این یک جهش نسبت به یک ماه قبل است.

این نوع نه تنها راحت تر از سویه های قبلی گسترش می یابد بلکه ممکن است باعث بیماری شدید تری شود. این امر به ویژه برای افراد واکسینه نشده و کسانی که پاسخ ایمنی ضعیف تری نسبت به ویروس دارند نگران کننده است.

نوع دلتا چه علائمی ایجاد می کند؟

به گزارش نیویورک تایمز، پزشکان در چین دریافتند که با گسترش نوع دلتا در سراسر کشور ، افراد علائم متفاوت و شدید تری نسبت به آنچه در اوایل بیماری همه گیر گزارش شده است، دارند.

تب رایج است و سطح ویروس در بدن بالاتر از آنچه در طی همه گیری دیده می شد، افزایش می یابد و افراد بیشتری در عرض ۳ یا ۴ روز به شدت بیمار می شوند.

در انگلستان که نوع دلتا ۹۱ درصد موارد جدید را تشکیل می دهد ، یک مطالعه نشان داد که بیشترین علائم گزارش شده سردرد ، گلودرد و آبریزش بینی است.

برای افراد جوان ، این ممکن است فقط یک سرماخوردگی بد باشد. اما آنها هنوز هم می توانند ویروس را به دیگران که بیشتر در معرض خطر بیماری شدید هستند، از جمله افرادی که هنوز واکسینه نشده اند، منتقل کنند.

حتی افراد مبتلا به عفونت بدون علامت نیز می توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند.

با جمع آوری اطلاعات بیشتر دانشمندان، تصویر واضح تری از علایم دلتا به دست می آورند

افراد باید برای سایر علائم عفونت ویروس کرونا هشدار داشته باشند، مانند سرفه، تنگی نفس، سردرد، خستگی و یا از دست دادن حس چشایی یا بویایی.

نوع دلتا چقدر مسری است؟

ایالات متحده و انگلستان حدود ۴۳ درصد از جمعیت خود را به طور کامل واکسینه کرده اند. اما از آنجا که در هفته های اخیر نوع دلتا در انگلستان رایج شده است، این کشور در موارد کووید-۱۹ افزایش چشمگیری داشته است.

وزیر بهداشت انگلیس مت هانکوک آخر هفته گذشته گفت که نوع دلتا حدود ۴۰ درصد قابل انتقال تر از نسخه آلفا است که قبلا در کشور غالب بوده است

دکتر آنتونی فاوچی ، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی، در هفته گذشته در جلسه توجیهی کووید-۱۹ کاخ سفید گفت که مطالعات از این ایده را حمایت می کنند و او با اشاره به نوع اصلی ویروس که در ابتدای شیوع همه گیر ظاهر شد، گفت: به وضوح قابل انتقال بودن (نسخه دلتا) به نظر می رسد بیشتر از نوع وحشی باشد.

بیماری ناشی از نوع دلتا چقدر شدید است؟

بهداشت عمومی انگلستان (PHE) در ۱۰ ژوئن گزارش داده است که شواهد اولیه نشان می دهد که نوع دلتا ممکن است خطر بستری در مقایسه با نوع آلفا را افزایش دهد.

یک تجزیه و تحلیل توسط PHE از بیش از ۳۸۰۰۰ مورد کووید در انگلیس نشان داد که افراد مبتلا به نوع دلتا ۶۱/۲ برابر بیشتر از بیماران مبتلا به نوع آلفا در بیمارستان بستری هستند.

فاوچی با تکرار نگرانی های PHE در مورد نوع دلتا، گفت: “این ممکن است در مقایسه با آلفا با افزایش شدت بیماری مانند خطر بستری در بیمارستان همراه باشد.”

PHE همچنین دریافت که در برخی مناطق که نوع دلتا در حال افزایش است و ویزیت و پذیرش در بیمارستان “عمدتا در افراد واکسینه نشده” دیده شده است.

این نشان می دهد که حتی با این نوع ، واکسیناسیون کامل از بیماری شدیدتر و بستری شدن در بیمارستان محافظت می کند.

برای واکسن دو دوز مانند Pfizer-BioNTech یا Moderna-NIAID ، واکسیناسیون کامل حداقل ۱۴ روز پس از دوز دوم است. برای واکسن یکبار مصرف مانند جانسون و جانسون ، واکسیناسیون کامل حداقل ۱۴ روز پس از دوز است.

آیا واکسن های کرونا در مقابل دلتا مقاوم هستند؟

شواهد دیگری وجود دارد که نشان می دهد واکسن های کووید-۱۹ علیه نوع دلتا کار می کنند.

یک تحقیق که در ۱۰ ژوئن در ژورنال تیچر منتشر شد، نشان داد که ۲۰ نفری که دو دوز واکسن Pfizer – BioNTech را دریافت کرده بودند، آنتی بادی کافی در خون داشتند تا چندین نوع از جمله دلتا را خنثی می کنند.

این نشان می دهد که واکسن در برابر نوع دلتا محافظت کافی خواهد کرد، اگرچه آنها می گویند برای انجام این کار لازم است مطالعات در دنیای واقعی انجام شود.

تحقیقات دیگر بر اهمیت واکسیناسیون کامل تأکید دارند، به ویژه هنگامی که نوع دلتا به طور گسترده ای در جامعه گسترش می یابد.

محققان در انستیتوی فرانسیس کریک و مرکز تحقیقات زیست پزشکی UCLH موسسه ملی تحقیقات بهداشت (NIHR) در مجله لنست گزارش کردند که افراد پس از یک دوز واکسن Pfizer-BioNTech با پاسخ ایمنی کافی نسبت به نوع دلتا، احتمال کمتری پیدا می کنند در مقایسه با فشار اصلی

داده های دنیای واقعی نیاز به دریافت هرچه بیشتر افراد در اولین فرصت دوز دوم را تأیید می کند.

یک مطالعه توسط PHE در تاریخ ۲۲ می منتشر شد، نشان داد که دو دوز واکسن Pfizer-BioNTech ۸۸ درصد در برابر عفونت علامتی با نوع دلتا از ۹۳ درصد برای نوع آلفا موثر است.

با این حال ، یک دوز فقط ۳۳ درصد در برابر عفونت علامتی با نوع دلتا در مقابل ۵۰ درصد برای نوع آلفا موثر بوده است

دکتر استنلی اچ ویس گفت: “یک دوز واکسن mRNA به وضوح محافظت کافی در برابر نوع دلتا را نشان نمی دهد.” “اما داده های فعلی نشان می دهد که شما پس از واکسیناسیون کامل از محافظت بسیار خوبی در برابر سویه دلتا برخوردار هستید.”

بیشتر افرادی که کاملاً واکسینه نشده اند و افرادی که واکنش ایمنی قوی نسبت به واکسیناسیون ندارند، مانند افراد مسن و افراد با نقص ایمنی در معرض خطر دلتا هستند.

او می گوید این افراد، حتی در صورت واکسیناسیون کامل، ممکن است بخواهند اقدامات احتیاطی خود را در محیط های عمومی، جایی که دیگران ممکن است ویروس داشته باشند، ادامه دهند.

ویس گفت: “از آنجا که فرد بالای ۸۰ سال یا مبتلا به سرکوب سیستم ایمنی در معرض خطر زیادی برای پیشرفت به بیماری قابل توجه یا مرگ است ، بنابراین باید بسیار مراقب این گروه ها باشیم.”

نتیجه گیری

ویروس کرونا دلتا نوع جهش یافته کووید-۱۹ است که ابتدا در هند دیده شد. این ویروس سرعت انتقال و سرایت به شدت بالایی دارد.
بیشتر کسانی که دو دوز واکسن را دریافت کرده اند در مقابل این ویروس مقاوم هستند.
بسیاری از کشور ها، با توجه به این که اکثر محدودیت ها را پس واکسیناسیون برداشته بودند، دوباره مردم را مجبور به رعایت پروتوکل های بهداشتی کرده اند.

منبع

www.healthline.com

آنچه که خواهید خواند

0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x