تخفیفات محصولات بهداشتی با عضویت در ”سینامگ”

15% تا 70% تخفیف ویژه مشترکین از داروخانه آنلاین داروچی

نحوه عملکرد واکسن های کویید ۱۹ در برابر نوع دلتا چگونه است ؟

نحوه عملکرد واکسن های کویید ۱۹ در برابر نوع دلتا چگونه است ؟

در این مقاله می خواهیم با عملکرد واکسن های کرونا در مقابل دلتا بررسی کنیم، پس با سینامگ همراه باشید:

ایالات متحده در حال حاضر با نوع دلتا ویروس کرونا سروکار دارد، یک نوع بسیار مسری که برای اولین بار در ماه دسامبر در هند شناسایی شد.

مانند انواع قبلی، نوع دلتا در بسیاری از کشورهای جهان گسترش یافته است ، از جمله ، مهمترین آنها، انگلستان، که در حال حاضر مسئول حدود ۹۹ درصد موارد جدید است.

ایالات متحده برای اولین بار در مارس امسال اعلام کرد که یک مورد کووید ۱۹ با نوع دلتا را تایید کرده است. در حال حاضر این نوع غالب در سراسر کشور است و ۸۲ درصد از کل عفونت های جدید را در کشور تشکیل می دهد.

موارد کوویید ۱۹ دوباره به سرعت در ایالات متحده افزایش می یابد. بر اساس داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، میانگین تعداد موارد روزانه کوویید ۱۹ بیش از ۶۷۰۰۰ مورد است.

بر اساس تحقیقات انجام شده، این افزایش تا حدی به دلیل نوع دلتا است که ۶۰ درصد منبع معتبر قابل انتقال نسبت به نوع آلفا است.

مطالعه اخیر آکادمی علوم پزشکی چین همچنین نشان داده است که “بارهای ویروسی در عفونت های دلتا (تقریبا)] ۱۰۰۰ برابر بیشتر از مواردی است که توسط انواع قبلی SARS-CoV-2 ایجاد شده است.

علاوه بر این، مناطقی که میزان واکسیناسیون پایینی دارند بیشتر احتمال دارد که شاهد افزایش عفونت ها باشند.

جذب کم واکسن باعث افزایش عفونت ها می شود

جمعیت واکسینه نشده در معرض خطر بالای عفونت هستند. اگر این نوع به سرعت به حرکت خود ادامه دهد، به ویژه در مناطق با نرخ پایین واکسیناسیون، ایالات متحده می تواند شاهد افزایش عفونت SARS-CoV-2 باشد. ” کوئینز، شهر نیویورک

مدیر CDC، منبع معتبری در مورد این افزایش احتمالی در اوایل ماه جاری هشدار داد.

وی در یک جلسه مطبوعاتی گفت که داده های اولیه نشان می دهد ۹۹.۵ درصد از افرادی که از ژانویه در اثر کوویید ۱۹ فوت کرده اند واکسینه نشده اند.

او گفت: “ما می دانیم که نوع دلتا در حال حاضر در مناطق کشور با نرخ پایین واکسیناسیون در حال افزایش است.”

در میسوری که میزان واکسیناسیون آن ۴۰ درصد است، در هفته های اخیر موارد ابتلا به ویروس کرونا افزایش یافته است.

در مقابل ، ورمونت تنها ۲۱۳ مورد را در هفته گذشته گزارش کرده است و در حال حاضر یکی از بالاترین نرخ واکسیناسیون را در این کشور با ۶۸ درصد دارد.

این نشان می دهد که یافته های یک مطالعه معتبر در انگلستان نشان می دهد که نوع دلتا دو برابر بیشتر منجر به بستری شدن می شود و هر دو واکسن AstraZeneca-Oxford و Pfizer-BioNTech COVID-19 در کاهش این خطر موثر هستند.

ما همچنین می دانیم که واکسن های مجاز ما از بیماری های شدید ، بستری شدن و مرگ ناشی از نوع دلتا جلوگیری می کند.

رئیس موقت پزشکی در بیمارستان دانشگاه استاتن آیلند در نیویورک ، گفت که داده ها این را تایید می کند.

“ایمنی و اثربخشی واکسن های فعلی بسیار واضح است. این سه واکسن برای جلوگیری از بیماری و شیوع بیماری کار می کنند و مانند سایر واکسن های مورد استفاده ایمن هستند. اگرچه برخی از عوارض جانبی گزارش شده است، اما این موارد نادر و قابل درمان هستند. “

واکسن ها در مقابل نوع دلتا

ثابت شده است که هر سه واکسن در درجات مختلف در برابر نوع اولیه ویروس کرونا، SARS-CoV-2، که باعث کووید ۱۹ می شود، موثر است.

با این حال، از زمان ظهور نوع دلتا، دانشمندان در تلاش هستند تا مشخص کنند که آیا این واکسن ها در برابر آن موثر هستند یا خیر.

ما آنچه را که داده های فعلی می گویند خراب کردیم. اما تحقیقات جدید می تواند به این معنی باشد که این داده ها در طول زمان تغییر خواهند کرد.

واکسن COVID-19 Pfizer-BioNTech

با توجه به تحقیقات محدود تا کنون، تلاش برای تعیین اثربخشی هر واکسن در برابر نوع دلتا همچنان یک چالش است. با این حال، نتایج امیدوار کننده ای از مطالعات متعدد وجود دارد.

تحقیق اول و داده های واقعی

بر اساس تجزیه و تحلیل انجام شده توسط Public Health England ، دو دوز واکسن Pfizer-BioNTech به نظر می رسد حدود ۸۸ درصد در برابر بیماریهای علامتی موثر بوده و ۹۶ درصد در بستری شدن با نوع دلتا موثر باشد.

همان مطالعه نشان داد که واکسن تقریباً ۸۰ درصد در جلوگیری از عفونت از نوع دلتا موثر است. دانشمندان پس از تجزیه و تحلیل ۰۱۹/۱۴ذفرد مبتلا به عفونت ، که ۱۶۶ نفر از آنها در بیمارستان بستری بودند، در انگلستان به این نتیجه رسیدند.

بر اساس این مطالعه ، واکسن ها در برابر عفونت های دلتا اثر محافظتی داشتند و موارد بیمارستان خفیف تر بودند.

بهداشت عمومی انگلستان همچنین در ماه مه اطلاعات واقعی را به اشتراک گذاشت که اهمیت دوز دوم واکسن کووید را تقویت می کرد. تجزیه و تحلیل نشان می دهد که یک دوز واحد واکسن Pfizer-BioNTech تنها حدود ۳۳ درصد محافظت در برابر بیماریهای علامتی را ارائه می دهد.

این کاهش از ۵۰ درصد اثربخشی قبلی برآورد شده در برابر نوع آلفا بود.

این مطالعه همچنین نشان داد که واکسن فایزر ۸۸ درصد در برابر نوع دلتا ۲ هفته پس از دوز دوم موثر بود.

تحقیق دوم

یک منبع معتبر که در مجله نیچر منتشر شده، یافته ها را منعکس می کند که نشان می دهد یک تزریق واکسن دو دوز مانند Pfizer-BioNTech یا AstraZeneca “به سختی” محافظت می کند.

با این حال، محققان همچنین اعلام کردند افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده اند، حفاظت بیشتری در برابر عفونت با نوع دلتا داشته اند، به طوری که محققان میزان اثربخشی آنها را ۹۵ درصد تخمین زده اند.

این مطالعه همچنین نشان داد که نوع دلتا نسبت به “سرم افراد واکسینه شده طبیعی” حساسیت کمتری دارد، به این معنی که افرادی که قبلاً عفونت داشته اند ممکن است در برابر عفونت مجدد با نوع دلتا محافظت نشوند.

تحقیق ۳

در همین حال ، یک مطالعه در کانادا نشان داد که دو دوز واکسن کوویید ۱۹ به همان خوبی در برابر نوع دلتا مانند آلفا عمل کرد. هنوز مورد بررسی همتا قرار نگرفته است.

این مطالعه نشان داد که واکسن Pfizer-BioNTech حدود ۸۷ درصد موثر است ۱۴ روز پس از دوز مصرفی.

تحقیق ۴

یک مطالعه در به نتایج مشابهی دست یافت. به گفته محققان ، واکسن Pfizer-BioNTech محافظت بسیار خوبی در برابر نوع دلتا ارائه می دهد و ۱۴ روز پس از دریافت دوز دوم ، ۷۹ درصد اثربخشی را نشان می دهد.

تحقیق ۵

یک مطالعه در اسرائیل بیشتر دور افتاده بود و مشخص شد که واکسن Pfizer-BioNTech محافظت بالایی ندارد، همانطور که قبلاً تخمین زده شده بود. این مطالعه نشان داد که واکسن حدود ۶۴ درصد در پیشگیری از عفونت با نوع دلتا و ۶۴ درصد در برابر بیماریهای علامتی پس از دوز موثر است.

تحقیق ۶

مطالعه ای که اثربخشی واکسن را در هند، جایی که نوع دلتا برای اولین بار ظاهر شد، تجزیه و تحلیل کرد، نشان داد که واکسن فایزر پس از دو دوز ۸۸ درصد در برابر نوع دلتا موثر بوده است.

با این حال، اثربخشی پس از یک دوز واکسن به میزان قابل توجهی پایین تر بود و تقریباً ۳۶ درصد بود.

پس باید دوز سوم را تزریق کنیم ؟

فایزر می گویند اکنون در مرحله توسعه دوز سوم واکسن کوویید ۱۹ خود هستند که به عنوان تقویت کننده در برابر نوع دلتا عمل می کند. این شرکت ها می گویند داده های جدید که نشان می دهد اثر واکسن پس از ۶ ماه کاهش می یابد، آنها را وادار به شروع تحقیقات کرد.

فایزر به دنبال تأیید FDA برای تقویت کننده ای است که ۶ ماه پس از ایمن سازی کامل، با نگرانی های ویژه برای محافظت در برابر انواع جدید ، آنتی بادی رو به کاهش را برطرف کند.”

فایزر گفت ممکن است از اوایل ماه اوت برای مجوزهای اضطراری از FDA برای عکسبرداری تقویت کننده درخواست کند.

آیا زمان تقویت واکسن کوویید ۱۹ فرا رسیده است؟

در داده های منتشر شده در ۲۸ جولای، فایزر گفت که دوز سوم واکسن کوویید ۱۹ آن “به شدت” محافظت در برابر نوع دلتا را در مقایسه با رژیم استاندارد دو دوز آن افزایش داد.

بر اساس نتایج آزمایش، دوز سوم پنج برابر بیشتر آنتی بادی علیه نوع دلتا در افراد ۱۸ تا ۵۵ ساله و ۱۱ برابر بیشتر آنتی بادی در افراد ۶۵ تا ۸۵ ساله تولید کرد.


این تصمیم همچنین داده های خود را بر اساس آمارهای بهداشت ملی در نظر گرفته است، که نشان می دهد افرادی که در آوریل واکسینه شده اند طبق گزارشات ۷۵ درصد در برابر عفونت محافظت می کنند، در حالی که حفاظت از واکسینه شده در ژانویه به میزان کاهش یافته است. پایین ۱۶ درصد

واکسن های موجود در حال حاضر به طور گسترده ای در پیشگیری از بیماری های شدید موثر بوده است، از جمله واکسن هایی که با انواع مختلف نگران کننده شناخته شده اند، بدون تقویت کننده تا کنون.

وی افزود: “علاوه بر این ، CDC توصیه نمی کند که واکسن ضد SARS-CoV-2 را تزریق کند ، زیرا داده های فعلی محدود است.”

واکسن مدرنا

مطالعات آزمایشگاهی متعددی وجود دارد که نشان می دهد واکسن مدرنا بر خلاف نوع دلتا عمل می کند. و مشابه واکسن فایزر، مدرنا همچنین در حال آزمایش است که آیا دوز سوم مفید است.

تحقیق اول

یک مطالعه آزمایشگاهی بر روی واکسن مدرنا نشان داد که واکسن می تواند در برابر نوع دلتا و سایر انواع آزمایش شده محافظت کند، حتی اگر در مقایسه با نوع آلفا بسیار کمتر باشد.

اما بر اساس داده ها ، که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است ، جالب ترین یافته این بود که واکسن در تولید آنتی بادی علیه دلتا بسیار موثرتر از بتا بود.

وی گفت: “در حالی که ما به دنبال شکست همه گیری هستیم ، ضروری است که با تکامل ویروس فعال باشیم. استفان بانسل ، مدیرعامل مدرنا ، در بیانیه ای گفت: “از این رو داده های جدید ما را تشویق می کند و اعتقاد ما را تقویت می کند که واکسن کرونا باید در برابر انواع جدید شناسایی شده محافظت کند.”

تحقیق ۲

همان تحقیق کانادایی که نشان داد واکسن فایزر ۸۷ درصد موثر است، نشان داد که واکسن مدرنا ۷۲ درصد در برابر نوع دلتا پس از یک دوز موثر بوده است.

اطلاعات کافی برای محاسبه حفاظت پس از دو دوز برای مدرنا وجود نداشت. همچنین لازم به ذکر است که این مطالعه هنوز مورد بررسی همتا قرار نگرفته است.

با این حال ، یافته ها نشان می دهد که حتی یک دوز واکسن مدرنا یا فایزر حفاظت “خوب تا عالی” را در برابر عفونت علامتی و همچنین بیماری های شدید ارائه می دهد. دو دوز نیز به احتمال زیاد حفاظت بیشتری را ارائه می دهد.

تحقیق ۳

یک مطالعه آزمایشگاهی کوچک که توسط محققان نیویورک انجام شد نشان می دهد که واکسن های مبتنی بر mRNA فایزر و مدرنا هر دو ۹۴ تا ۹۵ درصد در پیشگیری از کوویید با نوع دلتا موثر بوده اند.

واکسن کووید ۱۹ جانسون و جانسون

اطلاعات کمی وجود دارد که نشان می دهد واکسن کوویید ۱۹ تک شات جانسون و جانسون (J&J) در محافظت در برابر نوع دلتا چقدر موثر است. گزارش شده است که این شرکت همچنین در حال تحقیق است که آیا شلیک دوم باعث افزایش ایمنی در برابر انواع مختلف می شود.

تحقیق ۱

یک آزمایش بالینی اخیر نشان داد که واکسن ۸۵ درصد در برابر بیماری های شدید موثر است و محافظت قوی و مداوم در برابر بستری شدن در بیمارستان و مرگ را نشان داد.

همچنین نشان داد که واکسن J&J باعث “خنثی سازی فعالیت آنتی بادی” شده که ویروس را از آلوده شدن سلول های سالم در برابر نوع دلتا در سطح بالاتری نسبت به نوع بتا متوقف می کند.

واکسن های فایزر و آسترازنکا در مطالعه دیگری کاهش اثر بخشی را در برابر دومی نشان داده بودند.

 

تحقیق ۲

نتایج موقت یک مطالعه شامل ۲۰ نفر نشان داده است که واکسن J&J نوع دلتا را در ۲۹ روز پس از اولین تزریق خنثی کرده و محافظت در طول زمان بهبود یافته است.

“داده های فعلی برای هشت ماه مورد مطالعه تا کنون نشان می دهد که واکسن کوویید ۱۹ تک دوز جانسون و جانسون یک پاسخ آنتی بادی خنثی کننده قوی ایجاد می کند که کاهش نمی یابد. بلکه بهبود را در طول زمان مشاهده می کنیم علاوه بر این، ما یک واکنش ایمنی سلولی مداوم و به خصوص قوی و با دوام را مشاهده می کنیم. “

تحقیق ۳

مطالعه ای که در سرور پیش چاپ BioRxiv منتشر شد نشان داد که واکسن جانسون ۷۷ درصد در برابر نوع دلتا مثر است.

این مطالعه همچنین نشان داد که واکسن آنتی بادی کمتری نسبت به نوع آلفا در برابر دلتا تولید می کند ، اما دانشمندان می گویند این مطالعه تنها ۲۷ نفر را مورد بررسی قرار داد و ممکن است عملکرد واقعی آن را به طور دقیق منعکس نکند.

نتیجه گیری

سازمان بهداشت جهانی (WHO) گفته است که اطلاعات موجود تا کنون از منبع معتبر ادعا می کند که واکسن های فایزر و آسترازنکا در جلوگیری از کوویید ۱۹ شدید ناشی از نوع دلتا کار می کنند.

اما همچنین اذعان کرده است که واکسن ها ممکن است محافظت کمتری در برابر بیماریهای خفیف و علامت دار ناشی از دلتا داشته باشند، اگرچه مطالعات هنوز نشان می دهد که مردم به طور کامل واکسینه شده “حفاظت قابل توجهی را در برابر نوع دلتا حفظ می کنند”.

دریافت کامل دو دوز واکسن mRNA COVID-19، مانند واکسن های فایزر و مدرنا ، نیز در مقایسه با نوع دلتا بسیار موثر است.

“نتیجه نهایی این است که برنامه واکسیناسیون با هر یک از واکسن های موجود، تنها راه شکستن چرخه گسترش است و اجازه نمی دهد ویروس میزبانهای واکسینه نشده را آلوده کند و سپس به انواع مختلفی مانند دلتا جهش یابد. این واکسن ها بی خطر و دارای درجه اثربخشی بالایی برای جلوگیری از بیماریها و مرگ و میرهای بیشتر هستند. “

اکنون زمان آن فرا رسیده است که ایالات متحده از انگلستان در برخورد با این نوع جدید درس بگیرد.

آنها باید انتشار علائم جدید را شروع کنند. هنگامی که واکسن خود را دریافت می کنید، بیش از حد آرام نگیرید ، به ویژه اگر در منطقه ای با خطر بالا قرار دارید.

خطر شما ممکن است یک هشتم (پس از واکسیناسیون) باشد، اما هنوز تعداد قابل توجهی از مردم به این بیماری مبتلا می شوند.

منبع

www.healthline.com

آنچه که خواهید خواند

آنچه خواهید خواند

شاید به این موضوع نیز علاقه داشته باشید.

0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x