تخفیفات محصولات بهداشتی با عضویت در ”سینامگ”

15% تا 70% تخفیف ویژه مشترکین از داروخانه آنلاین داروچی

فواید ویتامین D چیست ؟

فواید ویتامین D چیست ؟

در این مقاله می خواهیم با فواید ویتامین D آشنا شویم، پس با سینامگ همراه شوید

فواید ویتامین D چیست ؟| سینامگ

ویتامین D یا ویتامین خورشیدی

ویتامین D گاهی اوقات “ویتامین خورشیدی” نامیده می شود زیرا در پاسخ به نور خورشید در پوست شما تولید می شود. این یک ویتامین محلول در چربی در خانواده ای از ترکیبات است که شامل ویتامین های D-1، D-2 و D-3 است.

بدن شما وقتی مستقیماً در معرض نور آفتاب قرار می گیرد ، به طور طبیعی ویتامین D تولید می کند. همچنین می توانید از طریق برخی غذاها و مکمل ها آن را تأمین کنید تا از میزان کافی ویتامین در خون اطمینان حاصل کنید.

ویتامین D چندین عملکرد مهم دارد. شاید مهمترین آنها تنظیم جذب کلسیم و فسفر و تسهیل عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن باشد. دریافت مقدار کافی ویتامین D برای رشد طبیعی و رشد استخوان ها و دندان ها و همچنین مقاومت در برابر برخی بیماری ها مهم است.

اگر بدن شما به اندازه کافی ویتامین D دریافت نمی کند، در معرض ابتلا به ناهنجاری های استخوانی مانند استخوان های نرم (استئومالاسی) یا استخوان های شکننده (پوکی استخوان) هستید.

در اینجا سه مزیت شگفت آور ویتامین D وجود دارد.

ویتامین D با انواع بیماری مقابله می کند.

علاوه بر مزایای اصلی آن ، تحقیقات نشان می دهد که ویتامین D نیز ممکن است در موارد زیر نقش داشته باشد:
بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۰۶ در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد ، خطر ابتلا به بیماری ام اس را کاهش می دهید
با توجه به یافته های سال ۲۰۰۸ که منتشر شده است، احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد
بر اساس تحقیق سال ۲۰۱۰ که در مجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شده است، به کاهش احتمال ابتلا به آنفولانزا کمک می کند.

ویتامین D باعث کاهش افسردگی می شود

تحقیقات نشان داده است که ویتامین D ممکن است نقش مهمی در تنظیم خلق و خو و دفع افسردگی داشته باشد. در یک مطالعه، دانشمندان دریافتند افراد مبتلا به افسردگی که مکمل های ویتامین D دریافت کرده اند ، در علائم خود بهبود یافته اند.

ویتامین D باعث کاهش وزن می شود

در مطالعه دیگری که بر روی افراد مبتلا به فیبرومیالژیا انجام شد، محققان دریافتند کمبود ویتامین D در کسانی که اضطراب و افسردگی نیز دارند بیشتر دیده می شود

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید یا از بیماری قلبی جلوگیری کنید ، مکمل های ویتامین D را به رژیم خود اضافه کنید.
در یک مطالعه ، افرادی که روزانه مکمل کلسیم و ویتامین D مصرف می کردند ، می توانستند وزن بیشتری نسبت به افراد مکمل دارونما کاهش دهند. دانشمندان گفتند کلسیم و ویتامین D اضافی اثر مهار کننده اشتها دارد.

در مطالعه دیگری، افراد دارای اضافه وزن که روزانه مکمل ویتامین D مصرف می کردند، نشانگرهای خطر بیماری های قلبی خود را بهبود بخشیدند.

مراقب باشید از کمبود D

عوامل بسیاری می توانند توانایی شما در دریافت مقدار کافی ویتامین D از طریق آفتاب را تحت تأثیر قرار دهند. این عوامل عبارتند از:

بودن در منطقه ای با آلودگی زیاد
استفاده از ضد آفتاب
گذراندن وقت بیشتر در خانه
زندگی در شهرهای بزرگی که ساختمانها مانع از تابش نور خورشید می شوند
داشتن پوست تیره تر. (هرچه سطح ملانین بیشتر باشد ، ویتامین D پوست کمتر قابل جذب است).
این عوامل در کمبود ویتامین D در تعداد فزاینده ای از افراد نقش دارند. به همین دلیل مهم است که علاوه بر نور خورشید ، مقداری از ویتامین D خود را از منابع بدن نیز دریافت کنید

علائم کمبود ویتامین D در بزرگسالان عبارتند از:

احساس خستگی ، درد و احساس عمومی
درد یا ضعف شدید استخوان یا عضله که ممکن است باعث دشواری بالا رفتن از پله ها یا بلند شدن از زمین یا صندلی پایین شود و یا باعث راه رفتن با راه رفتن لول شود
شکستگی های استرس ، به ویژه در پاها ، لگن و پهلوها
پزشکان می توانند کمبود ویتامین D را با انجام یک آزمایش خون ساده تشخیص دهند. در صورت کمبود ، پزشک ممکن است برای بررسی قدرت استخوان ها اشعه ایکس تجویز کند.

اگر کمبود ویتامین D تشخیص داده شده باشید ، پزشک احتمالاً توصیه می کند روزانه از مکمل های ویتامین D استفاده کنید. اگر کمبود شدید دارید ، ممکن است آنها قرص یا مایعات با دوز بالای ویتامین D را توصیه کنند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که ویتامین D را از طریق نور خورشید و غذاهایی که می خورید دریافت کنید.

منابع غذایی ویتامین D

تعداد کمی از مواد غذایی به طور طبیعی حاوی ویتامین D هستند. به همین دلیل ، بعضی غذاها غنی شده اند. این بدان معنی است که ویتامین D اضافه شده است. غذاهایی که حاوی ویتامین D هستند عبارتند از:
-ماهی سالمون
-ساردین
-زرده تخم مرغ
-میگو
-شیر (غنی شده)
-غلات (غنی شد)
-ماست (غنی شده)
آب پرتقال (غنی شده)

نتیجه گیری

دریافت هر روز ویتامین D کافی فقط از طریق قرار گرفتن در معرض آفتاب و صرف غذا دشوار است، بنابراین مصرف مکمل های ویتامین D می تواند به شما کمک کند.

انستیتوی علوم غذایی و کشاورزی توصیه های جدیدی را براساس واحدهای بین المللی (IU) در روز گزارش می کند. IU نوع استاندارد اندازه گیری داروها و ویتامین ها است. IU به متخصصان در تعیین دوز ، سمیت و کمبود توصیه شده برای هر فرد کمک می کند.

یک واحد IU برای هر نوع ویتامین یکسان نیست. IU با توجه به میزان تولید یک ماده در بدن تعیین می شود. IU های توصیه شده برای ویتامین D عبارتند از:

کودکان و نوجوانان: ۶۰۰ IU
بزرگسالان تا ۷۰ سال: ۶۰۰ IU
بزرگسالان بالای ۷۰ سال: ۸۰۰ IU
زنان باردار یا شیرده: ۶۰۰ IU

منبع

https://www.healthline.com

آنچه خواهید خواند

0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x