تخفیفات محصولات بهداشتی با عضویت در ”سینامگ”

15% تا 70% تخفیف ویژه مشترکین از داروخانه آنلاین داروچی

تاثیرات و خواص عصاره برگ پیچک

تاثیرات و خواص عصاره برگ پیچک چیست؟

در این مقاله می خواهیم شما را با ‘’تاثیرات عصاره برگ پیچک” آشنا کنیم، پس با سینا مگ همراه باشید:

پیچک انگلیسی یا (Hedera helix L) برگ انگور کوهی همیشه سبز، که از خانواده گیاهان (Araliaceae) یا تیره هدرا است که مطعلق به مناطق بومی اروپا و آب و هوای معتدل آسیا است.
برگ پیچک در بسیاری از مناطق ایالات متحده نیز فراوان است، به ویژه در مناطق سایه دار جنگل ها، صخره ها و دامنه هایی که خاک آن مرطوب است.
پیچک برگ هایی سبز دارد و به صورت دسته های کوچکی از گل های سبز مایل به زرد که در انتهای شاخه های آن ظاهر می شود شکوفه می زند. توت های کوچک بنفش عمیق در بهار رسیده می شوند. توت های آبدار بعضی اوقات بلعیده می شوند و از برگ ها برای کاهش التهاب (تورم) و درمان شرایط تنفسی به صورت دارویی استفاده می شود.

یونانیان باستان از این برگ ها برای تشکیل تاج گل روی پیشانی استفاده می کردند.
یکی از موارد استفاده آن دعا کردن برای خدای نوشیدنی یونانی، باکوس، برای جلوگیری از اثرات سستی بود. بنابراین یونانیان از جمله بقراط برای جلوگیری از مسمومیت از این برگ ها استفاده کردند.

یونانیان باستان از پیچک دارویی، برای درمان التهاب و همین طور به عنوان بی حس کننده درد نیز استفاده می کردند. این موضوع به عنوان نشانه وفاداری در نظر گرفته می شد، بنابراین تاج گل های تازه عروس با تاج های ساخته شده از برگ تاک به عنوان هدیه عروسی به آنها اهدا شد.

در طب عامیانه از  این برگ  برای درمان زگیل های خوش خیم (غیر سرطانی) استفاده می شد. گیاهان دارویی سنتی امروزه از این برگ برای بهبود بسیاری از بیماری ها از جمله اختلالات تنفسی، آرتروز، شپش، گال، اسهال خونی و غیره استفاده می کنند.

تاثیرات عصاره برگ پیچک | سینا مگ

تاثیرات عصاره برگ پیچک بر سلامتی

امروزه مزیت اصلی برگ پیچک، که برخی از داده های تحقیقات پزشکی نیز آن را تأیید کرده اند، خواص ضد اسپاسم و ضد التهابی آن است که به درمان انواع تورم (التهاب) و شرایطی که مجاری تنفسی را مسدود می کند، کمک می کند. (به عنوان مثال برونشیت) 
مطالعه ای که در سال ۲۰۰۹ روی ۹۶۵۷ نفر (۵۱۸۱ کودک) مبتلا به برونشیت انجام شد، نشان داد که آماده سازی برگ پیچک، که از طریق دهان و به مدت ۷ روز به آنها خورانده شد، باعث بهبود علائم در ۹۵ درصد از شرکت کنندگان این تحقیق شده.
علاوه بر این، مطالعه نشان داده که ایمنی درمان این برگ “با بروز کلی عوارض جانبی ۱/۲ درصد (به طور عمده اختلالات دستگاه گوارش با ۱/۵ درصد)” بسیار خوب بود.

این برگ همچنین به عنوان یک شربت طبیعی سرفه برای بچه ها محبوبیت بیشتری را به دست آورده است. در حقیقت، یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ با حضور ۲۶۸ کودک ۰ تا ۱۲ ساله، کشف کرد که ۱۴ روز درمان با عصاره این برگ (به شکل شربت سرفه) درمان ایمن و موثری برای کودکان مبتلا به سرفه است. شما می توانید جهت بهبود سرفه های خشک از شربت ضد سرفه ایوی که از عصاره  برگ گیاه پیچک است استفاده نمایید.

یک مطالعه حیوانی در سال ۲۰۱۳ که توسط مجله علوم دارویی هند منتشر شد، گزارش داد که Hedera Helix فواید زیادی برای سلامتی دارد از جمله:

-خواص آنتی اکسیدانی: کمک به دفع سموم و محافظت از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد
-خواص ضد اسپاسم: از بروز اسپاسم عضلات جلوگیری می کند یا آن را کاهش می دهد
– اثرات ضد آلرژی: علائم آلرژی را تسکین داده یا کنترل می کند
– فعالیت ضد توموری: مهار رشد تومورها

علاوه بر این، نویسندگان این مطالعه، مطالعات قبلی را نشان دادند که این برگ در درمان بیماری هایی نظیر آسم مزمن برونش در کودکان موثر است.

البته مطالعات و تحقیقات بالینی که شاید کافی نبوده اند برای پشتیبانی از ادعاهای بسیاری از مزایای دیگر این گیاه (برگ پیچک) وجود داشته است، اما مکمل گیاهی برای درمان بیماری هایی مانند:
– مشکلات کبد و طحال
– نقرس
– شرایط کیسه صفرا
– درد و تورم مفصل
– زخم و زخم
-عفونت های پوستی
-درد عصب
-انگل ها
-زگیل

عوارض جانبی احتمالی

عوارض جانبی احتمالی ناشی از استفاده از برگ پیچک عبارتند از:

-ناراحتی معده
-استفراغ
-اسهال
-واکنش های پوستی (وقتی به صورت موضعی استفاده می شود یا وقتی برگ پیچک با پوست تماس پیدا می کند).
اگر در طول استفاده از رگ پیچک علائم شدید باشد یا بیش از یک هفته طول بکشد، مصرف را قطع کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

عکس العمل های آلرژیتیک

واکنش پوستی (مانند بثورات) در اثر تماس مستقیم با برگ پیچک یک عارضه جانبی شایع است. سایر واکنش های آلرژیک ممکن است شامل موارد زیر باشد:

-کهیر یا جوش
-تورم لب ها، صورت یا چشم ها
-سوزن سوزن شدن دهان
-سردرد
-درد شکم، حالت تهوع و استفراغ
در صورت بروز علائم آلرژیک، مهم است که بلافاصله استفاده از برگ پیچک را متوقف کنید و بلافاصله به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

علائم دیگر ممکن است در نتیجه یک واکنش آلرژیک جدی (به نام شوک آنافیلاکتیک) به این موضوع رخ دهد، این ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:
-تورم گلو یا زبان
-خس خس سینه، سرفه کردن
-سرگیجه ای که از بین نمی رود (یا در نهایت فرو می ریزد)
-مشکل تنفس
-انقباض گلو
-مشکلات صحبت کردن (صدای گرفتگی)
شما در باره ی تاثیرات برگ پیچک چه می دانید؟ لطفا تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع

www.verywellhealth.com/the Health Benefits of Ivy Leaf

آنچه خواهید خواند