تخفیفات محصولات بهداشتی با عضویت در ”سینامگ”

15% تا 70% تخفیف ویژه مشترکین از داروخانه آنلاین داروچی

آیا واکسن های کووید ۱۹ ایمنی مادام العمر می دهند؟

آیا واکسن های کووید ۱۹ ایمنی مادام العمر می دهند؟

در این مقاله قصد داریم بدانیم که آیا واکسن های کرونا ایمنی مادام العمر دارند ؟، پس با سینامگ همراه باشید
اینکه آیا واکسن ها ما در برابر کووید ۱۹ ایمن خواهد کرد و چه مدت دوام بیاورند، از اول دوران همه گیری معما بوده است.

با این وجود، دو مطالعه جدید به ما کمک می کند تا درک بهتری از نحوه تطابق سیستم ایمنی بدن با عفونت و معنی آن برای واکسیناسیون داشته باشیم.

مطالعات منتشر شده در ماه مه نشان می دهد که ایمنی ناشی از عفونت ممکن است ماه ها یا بیشتر طول بکشد. اما کارشناسان معتقدند که واکسیناسیون ممکن است مدت زمان این ایمنی را طولانی کند.

یافته مهم دیگر از هر دو مطالعه این است که بسیاری از افرادی که از COVID-19 بهبود یافته و بعداً واکسن mRNA دریافت کرده اند (مانند واکسن Moderna یا Pfizer-BioNTech) ممکن است نیازی به عکس تقویت کننده نداشته باشند.

مصونیت در افراد مبتلا به عفونت قبلی "باید" در برابر انواع ویروس موثر باشد هر دو مطالعه تقریباً باید یک سال زودتر افراد در معرض ویروس کرونا را مورد بررسی قرار داد.

طبق یک مطالعه منبع معتبر ، منتشر شده در نیچر ، سلول های ایمنی واقع در مغز استخوان ما “حافظه” ویروس کرونا را حفظ می کنند و قادر به ایجاد آنتی بادی های محافظ برای جلوگیری از عفونت مجدد هستند.

مطالعه دیگر، که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است ، نشان داد که این سلولهای ایمنی می توانند حدود یک سال پس از عفونت بالغ و تقویت شوند.

نویسندگان این مطالعه نوشتند: “داده ها نشان می دهد که ایمنی در افراد دوره نقاهت بسیار طولانی خواهد بود و افراد بهبودی که واکسن های mRNA موجود را دریافت می کنند ، آنتی بادی و سلول های حافظه B تولید می کنند که باید از انواع مختلف SARS-CoV-2 محافظت کنند.”

پاسخ ایمنی چگونه کار می کند؟؟

به گفته دکتر میریام اسمیت، رئیس بیماری عفونی لانگ آیلند یهود فارست هیلز، سلامت نورثول در نیویورک، سیستم ایمنی بدن ما شامل سلول های ب است ، که نوعی گلبول سفید خون (WBC) مسئول ایمنی هومورال است.

وی به گفت: “آنها از مغز استخوان منشا گرفته و بالغ می شوند، سپس به طحال و غدد لنفاوی مهاجرت می کنند.” “سلول های B در پاسخ به آنتی ژن ، ویروس یا باکتری فعال می شوند.”

اسمیت توضیح داد که سلول های B گیرنده هایی در سطح خود دارند که می توانند به این عوامل بیماری زا متصل شوند.

اسمیت گفت: “با کمک سلول های T ، یکی دیگر از اجزای سیستم ایمنی ، سلول های B به سلول های پلاسما متمایز می شوند و آنتی بادی تولید می کنند که ویروس یا مهاجم باکتری را به دام می اندازد و به سلول های دیگر (ماکروفاژها) اجازه می دهد تا مهاجم را از بین ببرند.”

وی گفت که پس از عفونت ، سلولهای B “حافظه” در اطراف باقی می مانند ، بنابراین اگر همان ویروس یا باکتری دوباره حمله کند ، سیستم ایمنی بدن “به خاطر می آورد” و برای از بین بردن آن دوباره فعال می شود.

آیا وقتی کرونا داشتم باید هنوز باید واکسن بزنم؟

دکتر لن هوروویتس ، متخصص ریوی در بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک ، گفت: “هنوز هم واکسیناسیون برای آن افراد مهم است.” “مصونیت آنها ، تا آنجا که ما می دانیم ، ممکن است بیش از ۱۱ ماه ثبت شده طولانی مدت نباشد.”

وی توضیح داد که این بدان معناست که افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند نمی توانند به عفونت قبلی اعتماد کنند تا به مصونیتی برسند ، همانطور که افراد می توانند به سرخک ، اوریون و سرخچه مبتلا شوند ، “و اینها لزوماً مصونیت دائمی نیستند ، اما بگذارید مادام العمر”. .

به گفته هوروویتز ، عفونت مجدد لزوماً به معنای موارد خفیف بیماری نیست.

وی توضیح داد: “این می تواند ملایم تر، از نظر شدت یکسان باشد و از آن بدتر باشد.” “بنابراین ، چیزهای زیادی وجود دارد که ما نمی دانیم.”

طبق منبع معتمد مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ، عفونت مجدد به این معنی است که کسی یک بار بیمار شده ، بهبود یافته و سپس دوباره بیمار شده است. CDC تأکید می کند که اگرچه غیر معمول است ، اما عفونت مجدد می تواند با COVID-19 اتفاق بیفتد.

هوروویتس گفت: “ما از میزان دقیق [عفونت مجدد] اطلاع نداریم.” “ما می دانیم که ممکن است رخ دهد ، می دانیم که معمول نیست ، اما نادر نیست.”

اگر امکان عفونت مجدد مجدد وجود داشته باشد ، هورویتس گفت ، “پس می توانید آن را به افراد دیگر منتقل کنید.”

وی گفت: این بدان معناست که افرادی که به عفونت دیگری مبتلا می شوند ، به مصونیت گله کمک نمی کنند.

هورویتس گفت: “بنابراین ، اگر COVID داشته اید مهم است که به این واقعیت اعتماد نکنید که آن را داشته اید و احتمالاً دیگر آن را نخواهید گرفت.” “و شما باید ایمن سازی شوید زیرا آنتی بادی هایی که از عفونت دریافت می کنید با آنتی بادی هایی که از ایمن سازی دریافت می کنید متفاوت است. آنها دو آنتی بادی مختلف قابل اندازه گیری هستند.

عکسهای تقویت کننده بیشتری در آینده وجود دارد؟

این مطالعات جدید همچنین نشان می دهد که اکثریت افرادی که از COVID-19 بهبود یافته اند و بعداً با یکی از واکسن های mRNA ایمن شده اند برای حفظ محافظت در برابر ویروس نیازی به عکس تقویت کننده ندارند.

با این حال ، افراد واکسینه شده که قبلاً عفونت نداشته اند ، به همان اندازه که تعداد کمی از افراد مبتلا به این بیماری بوده اند اما پاسخ ایمنی کافی کافی ایجاد نکرده اند ، به عکس های تقویت کننده احتیاج دارند.

به گفته هوروویتز ، عکسهای تقویت کننده احتمالاً کمک می کنند.

“در حقیقت ، این هفته مقاله ای در نیویورک تایمز وجود داشت که در آن آنها به پاسخ افرادی که مبتلا به COVID و واکسیناسیون شده اند ، پرداختند و آنها یک پاسخ ایمنی باورنکردنی داشتند – بسیار بیشتر از کسی که ساده لوح بود وی گفت: “قبلاً عفونت داشتم.”

وی ادامه داد: “بنابراین ، کسی که COVID-19 داشته باشد ، واکسینه می شود ، پس هرگز مجبور به تقویت کننده نیست.” به نظر می رسد “آنها مصونیت بیشتری نسبت به فردی که واکسینه شده است [و هرگز عفونت قبلی نداشته است] دارند.”

 

نتیجه گیری

دو مطالعه که اخیراً منتشر شده است نشان داده است که افرادی که از COVID-19 بهبود می یابند ، دارای آنتی بادی هایی می شوند که ممکن است تقریباً یک سال دوام بیاورند.

متخصصان می گویند عفونت مجدد ، گرچه غیر معمول است ، اما هنوز هم ممکن است اتفاق بیفتد – و واکسینه شدن با یکی از واکسن های mRNA (مانند واکسن Moderna of Pfizer-BioNTech) می تواند به طور قابل توجهی ایمنی بدن را تقویت کند.

کارشناسان همچنین می گویند افرادی که به COVID-19 مبتلا شده اند ممکن است برای حفظ محافظت نیازی به عکس تقویت کننده نداشته باشند ، زیرا واکسن های mRNA چنین واکنش ایمنی قدرتمندی را در این گروه ایجاد می کنند.

با این حال ، کارشناسان هشدار می دهند افرادی که قبلاً عفونت نداشته اند احتمالاً به آنها احتیاج خواهند داشت.

منبع:

https://www.healthline.com

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x